Stockholm Design Center & TLC Sweden

Lauren Hutton för Alexis Bittar!

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 09:59 CET

Lauren Hutton är officiellt presenterad som Alexis Bittars nya front ansikte!
Kampanjen visas i hela New York under modeveckan!

Lauren Hutton och Alexis Bittar möttes för ca 20 år sedan när Alexis sålde sina smycken på hörnet av Spring Street i New York.

Lauren är imponerad av Alexis design:

" denna unga energiska kille, man kan inte förstå att han verkligen har designat dessa smycken"!

"Hans smycken är som konst föremål och ser fortfarande inte ut som något annat jag har sett!"

Lauren Hutton följer i Joan Collins fotspår som tidigare var Alexis Bittars ansikte!

Hitta Alexis Bittar smycken hos: TLC! www.tlcsweden.com

"The 67-year old style icon Lauren Hutton is showing no signs of slowing down. So far for Spring 2011, she's walked in Tom Ford's exclusive, celebrity-studded fashion show, self-styled a feature for J. Crew, and posed for Ryan McGinley's Club Monaco campaign, where she's featured among some of the coolest (and best looking) kids around, like Tali Lennox and Lou Doillon. She also covered the last issue of LOVE, and although that seems like forever ago, it's a pretty huge deal. Now you can expect to see Hutton's gorgeous face plastered around New York City come Fashion Week, when Alexis Bittar releases his Spring 2011 poster campaign.

The jewelry designer, who is the 2010 CFDA Accessory Designer of the Year, has known the actress for twenty years, and photographer Jack Pierson shot the intimate portrait of Hutton decked out in Bittar's jewels. Between her flawless, all-American style and his unique baubles, we're huge fans of this dream team and plan on snatching up the first one of these posters we find."
Text: "Stylecaster"

Alexis Bittar, Världens just nu hetaste Juvel och accessoar designer från New York, CFDA vinnare 2010. Hans unika förmåga att kombinera hantverk & konst med dagens street-style har gjort att han är mycket eftertraktad bland världens celebriteter.

House of Flora, fashion designer och ingenjör. Hennes design kännetecknar grafiska linjer och kantiga referenser så väl som inspiration av olika material och tekniker. Gör många samarbeten med Victoria Secret, Matthew Williamson, Blumarine, Bruce Oldfield and for Riccardo Tisci at Givenchy Haute Couture.

Courtier, tillverkare och distributör av Handgjorda kort sedan 60-talet. Victoria & Albert Musuem har dem i sitt sortiment och korten har även använts av Vita huset och av kungliga palats.

Wavemusic Groove Couture, världens största aktör inom Lounge musik med toner från mjuk jazz till sofistikerad pop, samarbeten med alla musik artister i din genre. Wavemusic skräddarsyr och tillverkar även musik till hotell, restauranger och olika företag. Kontakta oss för att veta mer!

Våra samarbetspartners inom böcker är: Taschen, Thames & Hudson, Laurence King, Carlton, Phaidon, Flammarion m.fl.

(nya samabeten för våren SS 2011 är: Lucy Hutchins, Athena Procopiou, Fenton, Eddie Borgo, Bex Rox, Lee Lapthorne m.fl.)

Vi har även introducerat och etablerat ett flertal märken i Sverige & Skandinavien genom åren:
Alexander Mcqueen, Alessandro Dell'Acqua, Zac Posen, Frette, Blumarine Home, Y & Kei, Industrielle, Bookan m.fl.

Http://www.tlcsweden.com