Bibendum

Silver för Adam Dahlberg i Bocuse d’Or Europe!

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 17:25 CEST

Onsdagen den 21 mars stod det klart att Adam Dahlberg och hans commis Lindor Wink efter en makalös insats tog andraplatsen i årets upplaga av Bocuse d’Or Europe. Därmed är Sverige vidare till den stora Bocuse d’Or finalen i Lyon i januari 2013. Under prisutdelningen kom även det glädjande beskedet att Sverige kommer att stå som värdnation för Bocuse d’Or Europe 2014.

Som stolt sponsor av Bocuse d’Or vill Laurent-Perrier passa på att gratulera finalisterna till en fantastisk prestation. Laurent-Perrier lägger ner en oerhört stor energi och kraft på att leverera perfektion ut i minsta bubbla. Då perfektion är ledordet för satsningen ifrån Gastronomi Sverige inför Bocuse d’Or så ser vi detta som ett naturligt sponsorskap.

Vi ser fram emot fortsatta framgångar för Sverige i Bocuse d’Or finalen i Lyon och skålar för teamet och silvret i bubblor från Laurent-Perrier!

För mer information vänligen kontakta:

Isa Gustafsson
Senior Brand Manager
Bibendum
Mob: 076 145 98 43
Email: isa.gustafsson@bibendum.se
www.bibendum.se

Bibendum är en av Sveriges ledande importörer av vin, öl och sprit och har fått förtroendet att representera ett stort antal starka producenter och varumärken på den svenska marknaden. Företaget grundades 1996 och hade inledningsvis ett stort fokus på den snabbt växande vinportföljen. Idag har Bibendum utvidgat sin verksamhet och har kompletterat sitt breda sortiment av vin med både importöl och sprit.  Sedan 2004 ingår Bibendum i den finska vin-och spritkoncernen Altia Corporation.