Intentia International AB

Lawsons aktieägare godkänner sammanslagningen med Intentia

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2006 09:05 CEST

Stockholm, Sverige - den 20 april 2006 - Intentia International AB (publ) (XSSE: INT B), global leverantör av affärssystem för företag inom tillverkning, distribution och underhåll, meddelar idag att aktieägarna i Lawson Software (Lawson) med klar majoritet godkände ärenden relaterade till den föreslagna sammanslagningen av Lawson och Intentia International AB på bolagsstämman som hölls den 17 april 2006 på Lawsons huvudkontor i St. Paul, Minnesota, USA.

Innehavare av 74,5 procent av utestående aktier i Lawson röstade för en sammanslagning med Intentia. Anmälningsperioden för Intentias värdepappersinnehavare pågår för närvarande och slutar kl.17:00 (svensk tid) måndagen den 24 april 2006. Sammanslagningen av Lawson och Intentia förväntas vara slutförd på eller före det förlängda slutdatumet den 30 april 2006.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Björkqvist
Chefsjurist
Telefon: +46-8-5552 5249
Fax: +46-8-5552 5999
Mobil: +46-733-27 5249
niklas.bjorkqvist@intentia.se

Micaela Sjökvist
Intentia International AB
ir@intentia.se

Om Intentia
Intentia är den enda globala leverantören av affärssystem som till 100 procent är fokuserad på att förse företag inom tillverkning, distribution och underhåll med programvara och konsultservice. Våra kunder är verksamma inom vad vi kallar "the make, move and maintain market".

- 100 procent av våra resurser är fokuserade på den marknaden
- 100 procent av vår mjukvara är designad för den marknaden
- 100 procent av vår erfarenhet kommer från den marknaden

Intentia bildades 1984 och har mer än 3 000 installationer hos kund i ett 40-tal länder i hela världen. Vår produktportfölj omfattar för närvarande enterprise management, supplier relationship management, customer relationship management, supply chain management, value chain collaboration, enterprise performance management och workplace management.

Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B. Besök oss på www.intentia.com

Intentia
The Intelligent Choice