LBI International AB

LB Icon har förvärvat Object 1 för att expandera konsult- och tjänsteverksamheten

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2004 08:33 CEST

Object 1: s integrering stärker LB Icons räckvidd i Storbritannien
LB Icon strävar efter att bli marknadsledande i Storbritannien

STOCKHOLM, Sverige / AMSTERDAM, Holland - 27 juli, 2004 - LB Icon AB (publ.) (LB Icon; Företaget), verksamt internationellt inom Internetkonsulttjänster och Webbtjänster, har lagt till Object 1, experter inom content management system (CMS) tjänster, design samt utvecklingstjänster, till listan över organisationer som kommer att integreras på den snabbt växande Londonrörelsen.

Object 1 medför expertis inom företagsamhet samt organisationskunskap. Object 1s inkorporering med verksamheten i England kommer att medföra en större räckvidd, som kommer att fortsätta att stödja alla delar av nätverksmigrationen till några av Europas ledande organisationer. LB Icon lade tidigare denna månad ett bud på samtliga aktier i London baserade Aspect Internet Holdings Limited (Aspect Group). Aspect Group startades 1995 och har de två senaste åren utvecklats till ett genomgående vinstgivande webbteknologiföretag, bland annat genom förvärven av Proteus, Blue Wave och Nettec Solutions.

Roy Abrams, VD för Aspect Group, anmärker att: "vi är nöjda med förvärvet av Object 1. Företagets expertis inom den offentliga sektorn samt inom den finansiella tjänstemarknaden kommer att medföra en större räckvidd och djup till vår rörelse, vilket ytterligare ökar den snabbt växande rörelsen i Storbritannien. Med en stark portfölj av kärnkompetens har vi en ledande roll inom webbapplikationssektorn. Våra erfarenheter av att lösa problem för kunder tillhörandes många olika marknader har varit en nyckelanledningarna till att vinna flera samt behålla existerande kunder med ett gott anseende."

Richard Evans, VD för Object 1 tillägger: "Object 1 har upprättat ett ypperligt rykte som tillhandahållare av den bästa servicen till sina kunder. Detta kommer att fortsätta samt att avtalet innebär att företaget ytterligare kommer att tillhandahålla kunderna utvidgade lösningar, större expertis och en utökad kritisk massa."

Om Object 1
Object 1 är en ledande fristående tillhandahållare av konsult-, design- och utvecklingstjänster till kunder som söker effektiv och kostnadseffektiv hantering av information, företagsinnehåll och företagsledningskunskap. Företagets unika arbetssätt har framgångsrikt applicerats och bevisats i över 150 fullföljda arbeten över hela världen, för industrier inom den offentliga sektorn, finansiella tjänster, media/förlagsverksamhet samt ideella verksamheter. Tjänsterna gör det möjligt för organisationer att framgångsrikt implementera informationsstrategier, välja rätt teknologi, samt dra betydelsefulla företags- och verksamhetsfördelar. Object 1s kunder är bland andra: Dresdner Kleinwort Wasserstein, Nomura International, Department for Skills and Education (DfES), The Food Standards Agency, NATO och Oxford University Press.

Om LB Icon
IconMedialab och Lost Boys gick samman i januari 2002 och bildade ett av världens ledande IT-konsult- och Webtjänst företag. Koncernen tillhandahåller de bästa användarorienterade lösningarna med hjälp av innovativ teknik för samtliga plattformar, med en global räckvidd och en lokal expertis. Koncernen har utvecklat och levererat lösningar med global räckvidd och lokala anpassningar till ett stort antal kunder. Kontor finns i Amsterdam, Berlin, Bryssel, Brügge, Lissabon, London, Madrid, Milano, München, New York, San Fransisco, St. Louis, Stockholm, Washington och Zurich. LB Icon aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista ATTRACT 40 samt på Euro.NM vid Euronext i Amsterdam (symbol: Icon). Vid slutet av år 2003 hade företaget en nettoförsäljning på 53 miljoner EURO (K SEK 481,569) och 559 anställda. Den 4 juni 2004 ändrades företagets namn från IconMedialab International till LB Icon. (org nr: 556284-0917) För mer information: www.lbicon.se eller www.lbicon.nl

För ytterligare information om LB Icon, vänligen kontakta:

Stockholm: Elina Wilow, elina.wilow@iconmedialab.com, telefon: +46 8 5223 9000
Amsterdam: Annemarie de Bont, annemarie.debont@lostboys.nl, telefon +31 20 460 4500