LBI International AB

LB ICON OCH RED VALLEY TILLKÄNNAGER ÖVERLÅTELSE AV FRAMFAB AKTIER

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 16:33 CEST

STOCKHOLM, Sverige / AMSTERDAM, Nederländerna - 3 april 2006.

LB Icon AB (OMX Stockholm, Euronext Amsterdam: ICON) ("LB Icon" eller "bolaget"), som är ett internationellt verksamt fullserviceföretag inom digital marknadsföring och teknik och Red Valley Ltd. offentliggör att de överenskommit att Red Valley förvärvar 124,3 miljoner aktier i Framfab AB (publ.) ("Framfab") från LB Icon. Vidare kommer LB Icon att återbetala ett lån till Red Valley Ltd. genom överföring av ytterligare 111,7 miljoner aktier i Framfab till Red Valley Ltd. Dessa 236 miljoner aktier representerar cirka 19,66% av det sammanlagda aktiekapitalet och antalet röster i Framfab. Efter genomförandet av transaktionerna äger LB Icon inte längre några aktier i Framfab, medan Red Valley Ltd. äger cirka 19,66% av aktiekapital och röster i Framfab.

OM LB ICON
Det svensk-holländska bolaget LB Icon har varit verksamt sedan 1993 och är ett av de ledande internationella fullservicebolag som erbjuder en integrerad lösning med konsulttjänster inom affärs- och varumärkesstrategi kombinerat med marknadsföring, kommunikationer och digital teknik. Bolaget har drygt 800 medarbetare i främst större europeiska och amerikanska affärscentrum som Amsterdam, London, New York, Bryssel, München, Berlin, Madrid och Milano. Med tvärvetenskapliga team skapar LB Icon innovativa flerkanalslösningar för sina nationella och internationella företagskunder genom en unik kombination av strategisk utveckling och kreativ design med specifik branschexpertis och den senaste digitala tekniken. LB Icon är noterat på både OMX Stockholm och Euronext Amsterdam (symbol: ICON).

Fullständigt pressmeddelande bifogas.

Robert Pickering