LBI International AB

LBI-byrån Framfab Danmark vinner guld i London

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 10:32 CET

För sjätte året på raken vann LBIs dotterbolag Framfab Danmark guld vid London International Advertising Awards, när byrån igår kväll tog hem en utmärkelse i kategorin Sports Websites.

I år hade LBI-byrån Framfab, fem så kallade short listings fördelade på 3 kategorier. Det var dock för världens längsta av användarna själva gjorda fotbollsvideo, ”The Chain”, som Framfab tog hem utmärkelsen. Filmen har skapats genom att klippa samman användarnas filmade bidrag. ”The Chain” visar fotbollstricks från världens alla hörn genom att varje användare passar bollen vidare till nästa användare. ”The Chain” har tagits fram för Nike.

LBI-byrån Framfab hade ytterligare en nominering i samma kategori med ”Nike Rockstar Workout SOL” och skulle inte det räcka så fick Framfab även två nomineringar i kategorin Online Film med ”The Chain” och “R10 Crossbar”.

Och sist, men inte minst. Framfabs nya grafiska identitet ”It’s always personal” nominerades i designkategorin Corporate Identity.

Ta en koll på “The Chain”: http://nikefootball.nike.com/nikefootball/siteshell/index.jsp#,en,0;chainmix

För ytterligare information, kontakta:

Robert Pickering, vd, LBI International AB
+31 20 460 45 00, robert.pickering@lbi.com

Jesper Andersen, vice vd, LBI International AB samt vd för Framfab i Skandinavien
+45 3916 2929, jesper.andersen@framfab.com

Lars Cortsen, Creative Director, Framfab Danmark
+45 3916 2929, lars.cortsen@framfab.com

Tobias Bülow, informationschef, LBI International AB
0709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.com

LBI som har en svensk-holländsk bakgrund grundades 1993 och är Europas ledande digitala byrånätverk med ett komplett tjänsteutbud för leverans av marknadsföringslösningar och tekniska lösningar. Företaget har mer än 1 200 anställda vilka i huvudsak återfinns på större europeiska och amerikanska marknadsplatser som Amsterdam, Bryssel, Köpenhamn, London, Madrid, Milano, München, New York och Stockholm. Med team sammansatta utifrån en mängd olika kompetenser skapar LBI innovativa flerkanalslösningar för sina nationella och internationella kunder genom att på ett unikt sätt kombinera strategiutveckling och kreativ design med specifik branschkunskap och senaste teknologi. LBI skapades genom sammanslagningen av Framfab och LB Icon i augusti 2006 och är noterat på Euronext i Amsterdam och på OMX i Stockholm (Kortnamn: LBI).