DigitasLBi Sverige

LBi inleder ett samarbete med Sandvik Coromant

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 14:06 CET

Förändrade kundbeteenden och ett ökat behov att jobba med en konsekvent kundupplevelse genom alla kanaler ställer allt tuffare krav på vår webbnärvaro; en redan idag kritisk affärskanal, säger Mats Söderström, Manager Marketing Communications på Sandvik Coromant.

Sandvik Coromant är världsledande leverantör av verktyg, verktygslösningar och know-how till tillverkningsindustrin. Med omfattande investeringar i forskning och utveckling skapar de unika innovationer tillsammans med sina kunder. Bland dem finns ett flertal globala storföretag inom bil-, flyg- och energibranschen. Sandvik Coromant har 8 000 anställda och finns representerat i 130 länder.

Vi är väldigt stolta över att få jobba med Sandvik Coromant, ett starkt innovativt och globalt bolag med hyperintressanta produkter. Att utmana invanda mönster är centralt när vi utvecklar ett varumärke digitalt. Det finns en stor vilja hos Sandvik Coromant att transformera digitalt vilket gör vårt uppdrag väldigt spännande, säger Per Sjögren, kundansvarig LBi.

LBi är en digital kommunikationsbyrå med över 2 000 anställda på 30 kontor i 17 länder. I Norden finns vi bland annat i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Trondheim med kunder som Volvo, IKEA, Reebok, SAS och Mærsk.

Om LBi:

LBi är en digital kommunikationsbyrå med över 2 000 anställda på 30 kontor i 17 länder. I Norden är vi cirka 240 anställda på kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Köpenhamn och Trondheim. Vi arbetar med en rad av regionens största varumärken, som till exempel Volvo, Ikea, Reebok, Mærsk, Sandvik Coromant, JKL, GE Money Bank, SAS, SCA, SKF, Scandic, Majblomman och Swedbank.

Läs mer på vår hemsida: www.lbi.com/se

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/lbisweden
Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/LBiSweden