DigitasLBi Sverige

LBi Sverige växer med 18 nya medarbetare

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 14:36 CET

LBi Sverige fortsätter att växa. Sedan oktober 2012 har 18 nya medarbetare anställts på kontoren i Göteborg, Malmö och Stockholm.
– Fantastiskt kul att se det intresse som finns för LBi som arbetsgivare och att byrån växer trots rådande konjunktur. Det är med stolthet som vi ser att LBi attraherar de talanger vi behöver för att skapa goda samarbeten, säger Maria Westerlund, ny HR-direktör för LBi i Sverige.

Ökad efterfrågan från både nya och befintliga kunder har lett till nyanställning av 18 medarbetare sedan oktober 2012 och fler är på ingång. Just nu efterfrågas bland annat projektledare, Art Directors, User Experience Architects och gränssnittsutvecklare.
–      Vi ser att både nya och befintliga kunder mer och mer flyttar sina budgetar mot digital kommunikation och att vi samtidigt får fler förfrågningar om att hantera ett 360-graders-perspektiv. Det gör att vi fyller på i leden, säger Maria Westerlund.
En av de nyanställda är sociala medier-talangen Samuel Kammensjö. Han kommer senast från SEB, där han byggt upp en helt ny – och mycket framgångsrik – uppsökande kundservice online. Han tillträder som Social Media Strategist på LBi.
–     Jag ser fram emot att få jobba med det helhetskoncept som LBi erbjuder. Det ska bli spännande att få utveckla kunders affär online och hjälpa varumärken att ta nästa steg in i den sociala medie-sfären, säger Samuel Kammensjö.

Hela listan över nya LBi:are

Project- and production management
Karen Ruudh, Peder Sandqvist, Christine Wåhlin, Sophie Thelin, Deniz Vural, Cecilia Blomqvist

Strategy