LCN Sverige AB

LCN Nail Polish – nagellack för professionellt bruk tillgängligt för alla

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 10:49 CEST

Stockholm, april 2013 - LCNs nagellacker är utvecklade för att möta kraven hos professionella manikyrister och nagelterapeuter. Med en patenterad ”ceramic-nano-technology”, och utan skadliga ingredienser som toluen och formaldehyd, är LCN Nail Polish ett lätt applicerat nagellack med lång hållbarhet utan negativ påverkan på den naturliga nageln.

LCN Nail Polish är nagellack som utvecklats för professionellt bruk men finns tillgängligt för alla. Det är nagellack för dig som önskar ett nagellack av hög kvalitet som är lätt att applicera snyggt, har utmärkt färgtäckning och färglyster, sitter bra och inte gulnar.

LCN Nail Polish har en patenterad ”ceramic-nano-technology” som bland annat innebär att det är ett nagellack med hög biokompabilitet, dvs. ett nagellack som fungerar utmärkt på naturliga naglar utan att ha någon negativ påverkan på naglarna. Denna aspekt av LCN Nail Polish förstärks ytterligare genom att nagellackerna är fria från cetyl alkohol, toluen och formaldehyd.
Givetvis fungerar nagellackerna utmärkt också uppepå naglar med konstmaterial och kan lätt tas bort med acetonfria borttagningsmedel.

LCN Nail Polish finns i en mängd olika färger för alla tillfällen och humör och kompletteras årligen med flera trendserier med nagellacksfärger som matchar aktuella modetrender. En ekonomisk 8ml flaska med pensel gör det roligt att experimentera med alla olika färgvarianter.

LCN Nail Polish finns tillgängliga för slutkonsumenter via nagelstudios och skönhetssalonger samt via internetbutiker som bl.a www.topstore.se och www.beautyplanet.se .
Manikyrister och andra yrkesverksamma hälso- och skönhetsterapeuter kan inhandla LCN Nail Polish via LCNs webbshop http://shop.lcn.se eller genom att kontakta LCN Sverige AB
tel. 08-466 93 74 resp. email info@lcn.se .

LCN är del av det välrenommerade kosmetikföretaget Wilde Cosmetics, som erbjuder högkvalitativa kosmetiska produkter och tjänster. För 25 år sedan – år 1985 – användes för första gången ljushärdade resiner från dentalindustrin för att förlänga och förstärka fingernaglar under varumärket Light Concept Nails – ett varumärke som kom att förkortas till LCN genom åren. Idag säljs mer än 3000 innovativa vårdprodukter, inklusive hand-, nagel- och fotvård och makeup, framgångsrikt över hela världen under det här varumärket och alltid med högsta kvalitetsstandard, exklusiva ingredienser och optimal kompabilitet. LCN Sverige AB är generalagent för alla LCNs koncept och produkter i Sverige och har sitt säte i Nacka, Stockholm under ledning av Anna Wagner.
Slutkonsumenter kan inhandla LCNs produkter bl.a. via online butikerna www.topstore.se och www.beautyplanet.se, på hudvårdssalonger och nagelstudios, vissa parfymerier och i hälsofackhandeln samt ett specialsortiment av LCNs produkter i apotekshandeln, bl.a hos Medstop.  För mer information besök gärna : www.lcn.se eller www.shop.lcn.se