Conductive

Lean i sjukvården - det går att jobba effektivt utan stress

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 14:30 CET

Lean-filosofin har tagit svensk sjukvård med storm. Det finns i dag ett flertal exempel på avdelningar och kliniker där Lean har haft en avsevärd effekt på kostnadseffektivitet, vårdkvalitet, medarbetarnas trivsel och patientsäkerhet. Att Lean ligger högt på agendan inom svensk sjukvård vittnar de över 600 deltagare som har varit på någon av Conductives kurser eller konferenser om Lean sjukvård.

Lean är ett helhetstänkande som under många år använts med stor framgång inom industrin och som de sista tio åren har spritt sig till vård och omsorgssektorn. Att införa Lean i sjukvården är en spännande resa som börjar mitt i er egen verksamhet men kräver en tydlig karta för hur genomförandet ska gå till. Det kan vi nu erbjuda dig genom denna baskurs.

DU FÅR LÄRA DIG:

• Lean-filosofin och dess relevans för sjukvården

• Att tänka och arbeta Lean inom sjukvården

• Genomgång av värdeskapande aktiviteter och slöseri

• Implementering och fortsatt arbete: så gör du – steg för steg!

Kursledare är:

Göran Örnung, ”Mr Lean” är överläkare och processägare på akuten på Capio S:t Görans sjukhus. Göran Örnung är praktikern med en djup kunskap om Lean-fi losofi ns teoretiska och praktiska aspekter.

VALCON AB är pionjärer och marknadsledande inom implementering av Lean Administration och Service,både i den privata och offentliga sektorn. Ann-Kristin Sjöström, Valcon är certifierad Lean-konsult med särskild erfarenhet av effektivisering och processoptimering inom offentlig sektor. Johanna Wahlberg, Valcon är certifierad Lean Sigma Black Belt med lång erfarenhet av Lean inom forskning, administration och service i privat sektor.

Välkommen till en kurs som lär dig tänka och arbeta Lean inom sjukvården!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.