LEAX Group AB

LEAX satsar stort för att uppnå målet på 2 miljarder till år 2012

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 10:39 CEST

LEAX Group AB planerar nu ett omfattande investeringsprogram på 60-70 MSEK i en första etapp för att uppnå målet av en dubblering av omsättningen till 2 miljarder fram till år 2012. En del av ökningen är redan kontrakterad med befintliga och nya kunder. Ett annat sätt att uppnå målet på 2 miljarder är att ytterligare ta steget ut på den europeiska marknaden. Det sker nu genom att LEAX för första gången ställer ut på IAA Commcercial Vehicles 2008 i Hannover vilket är världens viktigaste mässa för tunga fordon. IAA Commercial Vehicles 2008 pågår från 25/9 till den 2/10 2008 och där alla stora aktörer inom branschen deltar från hela världen.

För mer information v.v. kontakta:
VD LEAX Group, Roger Berggren
E-mail: roger.berggren@leax.se

Om företaget:
LEAX Gruppen är en företagsgrupp med ca
. 600 anställda. Företaget har verksamhet i Köping, Västerås, Ludvika, Falun i Sverige samt i Riga och Rezekne i Lettland. LEAX Group är en kontraktstillverkare av mekaniska och elektromekaniska komponenter och delsystem till fordons-, kraftgenererings- samt gruv- & anläggningsindustrin. Företaget bedriver också konsultverksamhet inom kvalitets-, miljö- och ledningssystem via dotterbolaget LEAX Quality. Omsättningen för år 2008 beräknas till ca. 1050 MSEK.