Lectus Sängar

Lectus Wide™ - sängen som sticker ut!

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 16:33 CEST

Pressmeddelande                                                          Köping 2011-06-13

Lectus Wide - sängen som sticker ut!

Lectus har under det senaste året presenterat ett nytt sängprogram samt en rad innovativa nyheter. Nu lanserar Lectus en ny designsäng som sticker ut från det ordinarie sortimentet.

Sängen introducerades på Stockholm Furniture Fair i februari och kan idag beställas i butiker över hela landet. Den nya designen ses som ett spännande och nyskapande tillskott som kompletterar det övriga sortimentet av sängar.

- När vi var färdiga med utvecklingen av vårt ordinarie sängkoncept började vi leka med sängarnas olika beståndsdelar för att se om vi kunde hitta på något nytt. Designen på Lectus Wide kom fram genom att vi kombinerade en större underdel med en mindre överdel som egentligen inte skulle passa, säger Stefan Schörling, VD för Lectus Sängar AB.

- Vi har redan ett fantastiskt sängkoncept, fortsätter Niclas Berglund, försäljningschef. Med Lectus Wide vill vi bara visa hur man genom lite kreativitet och påhittighet kan få ett helt nytt utseende på sängen, ett koncept som vi kommer fortsätta att utveckla i framtiden.

Kontinentalsängarna Lectus Select, Lectus Impress och Lectus Perfection finns i modell Lectus Wide. Du kan välja mellan sex olika färger på tyget och även kombinera olika färger på över- och underdel. Precis som Lectus andra sängar innehåller Lectus Wide hälsosamma funktionsmaterial, speciellt anpassade för att effektivt leda ut fukt och överskottsvärme när du sover. På så sätt motverkas allergiframkallande kvalstertillväxt i sängen samtidigt som du sover tempererat och skönt.

För mer information kontakta:

Niclas Berglund, försäljningschef

Mobil: 070 - 415 27 17

Kajsa Ansanius, marknads- och försäljningskoordinator

Tel: 0221 - 293 87

Lectus – ett smartare val av säng

Lectus är en svensk sängtillverkare som drivs av en skön dröm – drömmen om den perfekta sängen. Företagets medarbetare har en stark passion för att utveckla nya, innovativa idéer som ger kunderna den bästa tänkbara sömnen. Men våra handtillverkade sängar är inte bara ruskigt sköna att sova i . De är också snygga att titta på och snälla mot hälsan, tack vare vår fokus på skandinavisk design och noga utvalda material. Våra sköna sängar finns idag hos ett 50-tal återförsäljare i Sverige, men vi har också en ständigt växande skara av kunder runtom i övriga Europa som upptäcker fördelarna med att sova i en svensktillverkad Lectussäng. Vill du veta mer om oss och våra olika sängmodeller är du välkommen att besöka www.lectus.se. Sov gott!