LED T8 lysrörsbelysning till 7 Elevens

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 10:13 CEST

Publicerat 2014-05-20 av Kristofer Blockhammar
         LED T8

LED T8 lysrörsbelysning i stor skala till 20 nya 7-Eleven butiker, de nya butikerna är nu väl upplysta med LED T8 lysrörsbelysning för optimal upplevelse och energieffektivitet.

Installationen av LED T8 lysrör ger bättre CRI och LUX, samt en större enhetlighet i ljus jämfört med de mer traditionella lysrören. Lång livslängd och avancerad teknik för LED lysrör ger extra fördelar i form av betydande besparingar i energi- och underhållskostnader.

I en närbutik som är i drift dygnet runt är belysningen viktig för att säkerställa en väl upplyst plats som uppfyller flera mål som ljusstyrka, komfort och driftssäkerhet. Med tillkomsten av LED teknik, kan dagens företagare nu dra direkt nytta av lägre energikostnader och njuta av bättre belysning.

LED T8 lysrörs lösningen för 7-Eleven beräknas generera besparingar som uppgår till ca 300 000 kronor per år i form av bara minskad energianvändning. Ur ett miljöperspektiv är energibesparingarna likvärdigt med att eliminera ungefär 313 910 kg koldioxidutsläpp per år.

Information om  våra produkter på: http://www.ledochled.se/produkter/

ISO

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, kommuner, industri, fastighetsägare, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.