LED toppar alla energieffektivitetsåtgärder

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 13:31 CEST

Publicerat 2014-09-15 av Kristofer Blockhammar

Låt oss anta att du är ansvarig för energianvändningen på företaget och du vill ta stora steg att minska elräkningen. Vem ska du ringa? En byggnadsfirma som arbetar med isolering? En firma som arbetar med uppvärmning? Det vanligaste svaret är oss, en LED leverantör, enligt en undersökning där över 100 stycken energiyrkesverksamma inom den offentliga och den privata sektorn deltog. Dessa uppmanades att nämna vilka åtgärder de tog under det senaste året och vilka som de planerar att göra det närmaste året.

Lysdioder (LED) var det mest populära valet för energiyrkesverksamma att spara energi under det senaste året och de ser ut att vara favorit för de kommande 12 månaderna. 83 procent av de tillfrågade sade att de upphandlat LED belysning under det senaste året och 80 procent sa att de ska upphandla LED belysning under de närmaste 12 månaderna.

Information om  våra produkter på: http://www.ledochled.se/produkter/

ISO

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.