LED uppgradering på stålverk ger 52% besparing

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2015 17:21 CET

Publicerat 2015-12-02 av Kristofer Blockhammar

LED uppgradering på stålverk ger 52% besparing

Stålverket gynnas av en 52% årlig besparing jämfört med den befintliga belysningsinstallationen, vilket effektivt innebär att det nya LED-belysningssystemet betalar för sig (ROI) på ungefär två år.

Hög verkningsgrad och låg bländning med LED-armaturerna utgör en del av en större uppgradering av en nyligen förvärvad byggnad, som används för tillverkning av galvaniserat trådstängsel.

Att upprätthålla en ledande produktionsanläggning har varit en integrerad del av företagets framgång, och det är i detta sammanhang som man nyligen genomförde en omfattande belysningsuppgradering av sin nya fabriksbyggnad.

Byte av belysningen kom som en del på bolagets fortsatta tillväxt, som bland annat innehöll en föråldrad belysningsinfrastruktur. Att ersätta den föråldrade belysningen var högt upp på prioriteringslistan, 700 stycken gammaldags armaturer levererade en mycket dålig belysning från byggnadens höga tak.

En fullständig förnyelse av belysningen var nödvändigt innan den nya anläggningen kunde vara operationell. Den nya belysning som behövdes skulle vara extremt tillförlitliga under längre perioder, samt erbjuda en hög standard för belysning.

Att minimera miljöpåverkan och kostnaderna för belysningsinstallationen var också avgörande.

Man insåg även att den långa livslängden på lysdioderna minskade störande och tidskrävande driftstopp i det drabbade området.

Uppgraderingen förutspås resultera i en minskning av de årliga koldioxidutsläppen med 108 425 kg.

Standarden på den nya LED-belysningen är mycket bra och har fått ett antal positiva kommentarer från personalen.

Information om våra produkter på: http://www.ledochled.se/produkter/

ISO

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi firar 10 års jubileum 2014. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.