Adtraction Marketing AB

Ledande annonsörer väljer Adtraction för prestationsbaserad marknadsföring

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2009 11:16 CEST

Adtraction växer snabbare än något annat affiliatenätverk på den svenska marknaden - både vad gäller antalet annonsörer och antalet publishers. Nyligen har bland annat Seat24, Supersavertravel och GodEl valt Adtraction.

Prestationsbaserad marknadsföring är ett av de mest kraftfulla och effektiva verktygen inom modern marknadsföring. Adtraction arbetar med åtgärdsbaserade kampanjer (CPA) där kunden betalar först när faktisk försäljning har genomförts på kundens webbplats. Genom Adtraction ökar annonsörer snabbt sin räckvidd på Internet samtidigt som de säkerställer den absolut bästa avkastningen på sin marknadsföringsbudget. Vårt fokus är ökad försäljning för våra annonsörer och därmed högre intäkter för våra publishers. Vi har mångårig erfarenhet av prestationsbaserad marknadsföring och garanterar kunnig och lättillgänglig support.

Seat24, Supersavertravel och GodEl kompletterar Adtractions portfölj av annonsörer som redan innehåller starka varumärken såsom TravelPartner, Folkia, BYGGmax, Insplanet, Destination Stockholm och Betway.

Genom Adtractions unika erbjudande får annonsörerna tillgång till:

Cleanlink® - Genom patentsökt teknik spårar vi trafik genom länkar som pekar direkt från publishers till annonsörernas webbplatser, utan mellanliggande spårningsserver. Genom att marknadsföra er via Adtraction bidrar ni även till er sökmotoroptimering.

Live Ads™ och News Flow™ - Innovativa annonsformat som ger publishers tillgång till effektiva annonser där produkter och priser uppdateras i realtid, direkt från annonsörens webbplats.

Intäktsdelning för publishers - Publishers som rekryterar nya publishers till vårt nätverk får del av Adtractions intäkter. Detta är en lönsam affär för alla, vissa publishers dubblerar sina intäkter varje månad genom intäktsdelning.

För ytterligare information kontakta:
Simon Gustafson, VD
simon.gustafson@adtraction.com
adtraction.com

Om Adtraction
Adtraction är ett affiliatenätverk med ambitionen att utveckla marknaden för prestationsbaserad marknadsföring genom nytänkande funktionalitet, innovativ teknik och starkt kundfokus. Adtraction ger publishers mer effektiva verktyg för att marknadsföra annonsörers produkter och tjänster. Adtraction är inriktat på etablerade varumärken och ställer krav på attraktiva produkter och hög konverteringsgrad.

adtraction.com
blogg.adtraction.com