LBI International AB

Ledande byrån för marknadsförings- och tekniska lösningar LBi lanserar BT.com, British Telecom

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 14:35 CEST

LBi har redesignat BT.com vilket innefattar bt.com/vision, bt.com/broadband och bt.com/packages och förbättrar försäljningen online med upp till 100 %. Genom att flytta karaktärerna i BTs TV-familjesåpa, med t ex Adam som spelas av Kris Marshall, ska användarna känna att de kan relatera närmare varumärket och se hur produkterna passar in i deras liv. LBi utsågs till BTs huvud- och mediebyrå i augusti 2008 och har nu utfört BTs största redesign på över 4 år.

LBi inledde projektet med en intensiv användar-research för att ta reda på vad kunderna ville ha - genom både intervjuer och större sittningar med konsumenter. Sanningen var att kunderna hade svårt att förstå och identifiera sig med BTs webb givet den bredare reklam- och budskapskontexten och upplevde en viss inkonsekvens i varumärket. Detta ledde till en totalrenovering av siten för att göra den mer konsumentvänlig och hjälpa människor att identifiera sig med produkterna i deras livssituation. Familjekaraktärerna har flyttats till arenan online och siten är hela tiden uppdaterad och utvecklad för att garantera att den känns fräsch och ny. Kunderna ville se mer färg och färgpaletten har breddats över hela siten för att göra den mer tilltalande. Ikoner som används i BTs andra produkter har inkorporerats på siten för att öka konsekvent i varumärket.

BT Vision www.bt.com/vision lanserades i oktober 2008 för att hjälpa kunder relatera till och förstå konceptet för TV on demand. Vision är BT's IPTV-tjänst, som kombinerar 80 Freeview kanaler och ett on-demand bibliotek med tusentals timmar populära TV program och filmer. Efter researchfasen gjordes hela sektionen om och konceptet gick live med nytt innehåll som berikade tjänsten allt eftersom kunderna ville ha djupare och bredare utbud. Sedan lanseringen har försäljningen online för Vision dubblats, och det pågående programmet fortsätter att leverera genomgående förbättringar.

Strax efter Visions framgång lanserades BT.com/packages för att driva försäljning av kombinationen telefoner, bredband och Vision produkter, med en försäljningsökning online med 20 %. BT.com/broadband återlanserades också och försäljningen online ökade med 25 %. Den sista delen som gick live var privattelefoni, där försäljningen online ökade med 40 %.

Pete Oliver, BT.com 'LBi har levererat en suberb redesign av BTs produkter och tjänster, och vi har fått en betydande ökning i försäljningen online sedan relaunchen. Processen med Agile som vi har följt med LBi har dramatisk minskat tiden från koncept till leverans. Det viktigaste av allt är att LBi arbetat integrerat med BTs team och hjälpt till att driva våra kommersiella mål.'

Iain Preston, LBi "Vår resa med BT de senaste månaderna har varit otrolig, med den mest genomgående utvecklingen av BTs varumärkeskommunikation online på flera år. Genom att använda en ny Agile process, kan vi snabbt producera och släppa nya designer nästan varje månad och vi har lyckats att snabbt förverkliga resultat och se vår design bidra till BTs ökade försäljning online."

För ytterligare information kontakta:

Iain Preston, kundansvarig, LBi Storbritannien +44 20 7063 6465, iain.preston@lbi.com
Sarah van Praagh, press kontact, LBi Storbritannien +44 20 7063 6465, Sarah.VanPraagh@LBi.com
Eva Ottosson, informationsansvarig, LBI International AB +46 709 41 21 40, eva.ottosson@lbi.com

Om LBi:
LBi är en internationell digital byrå för marknadsförings- och tekniska lösningar och förenar förståelse, kreativitet och expertis för att lösa affärsproblem. LBi är Europas största byrå för kompletta lösningar och tillhandahåller alla digitala kompetenser, inklusive digital strategi, varumärkesinnehåll, servicedesign, media, CRM, tekniska lösningar, hosting och support. LBi har ca 1 600 anställda vilka i huvudsak återfinns på större europeiska, amerikanska och asiatiska marknadsplatser som Amsterdam, Atlanta, Berlin, Bryssel, London, Milano, Mumbai, New York, Paris och Stockholm. LBi är noterat på Nasdaq OMX Nordic i Stockholm och på NYSE Euronext i Amsterdam. www.lbi.com