AM System AB

Ledande stålföretag valde AM Dokument

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2012 10:37 CEST

Repay är en av Sveriges största leverantörer av kapade och skurna stålämnen samt handelsstål. Företaget finns idag på sju orter i Sverige och kunderna finns främst inom verkstads- och byggindustrin. Repay har ett kvalitetsledningssystem som reglerar vad som ska göras, hur det ska göras och när det ska göras.

– Vår affärsidé är att vi snabbt ska leverera kundanpassade skurna och kapade stålämnen med rätt kvalitet, vilket ställer krav på hur vi styr vår verksamhet, konstaterar Thomas Dahlbäck, kvalitetschef på Repay.

Repay är certifierade enligt ISO 9001:2008 och har valt  AM Dokument för sin dokumenthantering. Innan dess hade de ett hemmabyggt verksamhetsledningssystem.

– Vi behövde ett mer användarvänligt system som gjorde det enkelt att distribuera ut dokument. Vi behövde också ett väl fungerande system för det systematiska förbättringsarbetet, berättar Thomas Dahlbäck.

I AM Dokument hanteras alla dokument för styrning och ledning av verksamheten. Det handlar om allt från koncernövergripande dokument för exempelvis affärsidé, vision och mål till huvudprocesser för produktion och om olika stödprocesser. Allt är enkelt att hitta för alla.

– Ingenting ska vara mer än två klick bort. Enkelheten är viktig för oss. I grunden har alla tillgång till allt i systemet. Med AM Dokument har vi fått ett enkelt och funktionellt system som vi snabbt har kunnat införa i hela organisationen, konstaterar Thomas Dahlbäck.

Läs mer om pressmeddelandet Repay.

Mer information fås av Mats Hultin på AM System AB

Läs mer och se filmen om Avvikelsehantering och Ärendehantering.

Läs mer och se filmen om Dokumenthantering.

Läs mer och se filmen om Underhållshantering och Underhållsprogram.

Fakta: AM System
AM System AB utvecklar och säljer webbaserade och installationsfria system inom underhåll-, dokument- och ärendehantering.

AM System startades 1997 och är idag en del av koncernen AM Hultdin Förvaltning AB där även AM Selection AB ingår. AM System har drygt 450 företag som kunder spridda över hela Sverige.

Läs mer om AM System på www.amsystem.se