Uppsala studentkår

Ledning vald för Uppsala studentkår

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 11:42 CEST

Igår hölls Uppsala studentkårs konstituerande fullmäktige. På sammanträdet valdes ledningen för kommande verksamhetsår, 2014/2015. I den nya styrelsen, som består av nio personer, kommer följande partier att ingå: Gröna studenter (GS), Vänsterns studentförbund (VSF), Uppsala universitets studenter (UUS), och S-Studenter (S). En av de nyvalda ledamöterna har ingen partibeteckning. Precis som föregående verksamhetsår kommer det att finnas en ordförande och en vice ordförande

Till ordförande för det kommande verksamhetsåret valdes Caisa Lycken (GS). Caisa är 23 år, kommer från Mariestad, och studerar på juristprogrammet. Hon har tidigare läst på Textilhögskolan i Borås.

Till vice ordförande valdes Miranda Cox (VSF). Miranda är 21 år, kommer från Uppsala och har en kandidatexamen i idéhistoria. Miranda studerar just nu estetik samtidigt som hon arbetar extra på ett boende för psykiskt sjuka.

Vid sammanträdet valdes även Doktorandnämndens nya ordförande in för kommande verksamhetsår, Sara Andersson. Sara är 27 år, kommer från Säffle och är doktorand i farmaceutisk vetenskap. Hon är ekonom och apotekare i grunden.

Konstituerande fullmäktige fortsätter ikväll. Den nya styrelsen tillträder den 1 juli i år.

För ytterligare information kontakta:
Caisa Lycken, tillträdande ordförande, tfn 0708-48 51 91
Miranda Cox, tillträdande vice ordförande, tfn 0707-60 64 80