Ledstiernan AB

Ledstiernans portföljbolag Daydream ingår avtal med Aspiro

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2005 09:31 CEST

Daydream ingår ett brett ramavtal med Aspiro AB (publ) kring försäljning och distribution av mobila spel med huvudsaklig vikt på den Skandinaviska marknaden, men också på andra marknader där Aspiro bedriver verksamhet. Avtalet betyder att Daydream får en mycket bred försäljning av sina produkter och rättigheter i Skandinavien.

"Vi är mycket glada över avtalet med Aspiro, säger Daydreams VD Mads Jörgensen. "Vår försäljning i Skandinavien kommer att stärkas väsentligt. Vi börjar med lanseringen av spelen i samband med premiären av den nya Harry Potter filmen den 18 november".

Aspiro kommer att marknadsföra hela Daydreams portfölj av Warners Bros. mobila spel samt en bred portfölj av Daydreams egna produkter såsom spelen Netbaby Grand Prix, Bouncy, Happy Tree Friends och Whac A Mole.

"Daydream har en spännande portfölj av mobila spel som vi tror kan intressera våra kunder", säger Johan Nordquist, innehållsansvarig på Aspiro. Vi ser fram emot samarbetet med Daydream och ser med tillförsikt fram emot kampanjen runt den nya Harry Potter filmen. Daydreams kontrakt med Warner Bros. är mycket betydelsefullt och visar att Daydream är en kvalitativ leverantör av högklassiga spel till mobiltelefoner".

För ytterligare information
Mads V Jörgensen, VD Daydream AB, mobil: 0768 30 09 10, e-mail: mads.jorgensen@daydream.se
Johan Nordquist, ansvarig för innehållstjänster på Aspiro AB, mobil: 070 991 80 80, e-mail: johan.nordquist@aspiro.com
Arne Nabseth, Investment Manager Ledstiernan AB, mobil: 070 606 18 36, e-mail: arne.nabseth@ledstiernan.se

Om Daydream
Daydream är en skandinavisk distributör, förläggare och producent av de attraktivaste och mest underhållande spelen och innehåll för mobiltelefoner. Daydreams produkter utmärker sig genom att utnyttja mobiltelefonens unika funktioner för nätverksuppkoppling, personalisering och positionering.

Daydream har utvecklat och designat digitala spel sedan 1994 och besitter idag spetskompetens inom utveckling av innovativa, interaktiva spel, baserade på avancerad spjutspetsteknologi. Då efterfrågan på mobiltelefonspel ökat i snabb takt under de senaste åren, har Daydream, sedan sommaren 2004, helt inriktat sin produktion på spel för mobiltelefoner. I Daydreams portfölj ingår titlar som Happy Tree Friends, Botfighter, Bouncy, Supafly, Netbaby Grand Prix och Nuxelia. Daydreams kunder utgörs av mobilterminalstillverkare, mobiloperatörer samt större internationella spelförläggare, exempelvis Nokia, iFone samt Telia.

Daydream har idag ca 20 medarbetare med huvudkontor i Stockholm samt utvecklingsstudios i Karlstad och Stockholm. Sedan december 2000 är Daydreams B-aktie noterat på Stockholmsbörsens O-lista. www.daydream.se

Pressmeddelande 20051026

Om Ledstiernan
Ledstiernan bygger Nordens ledande riskkapitalbolag med inriktning på investeringar inom kommunikationsteknologi såväl som investeringar i tillväxt utanför sektorn. Ledstiernan har idag 13 huvudinnehav där ägandet i genomsnitt uppgår till 35%. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. www.ledstiernan.se