Mia Annell Consulting

Legendariska Top Gear profilen The Stig på blixtvisit i Sverige

Pressmeddelande  •  2012-02-17 12:53 CET

Top Gears ökända racerförare, The Stig, dök upp i Stockholm igår för att finslipa sina körkunskaper inför live versionen av den brittiska TV serien som kommer till Ericsson Globe den 15 till 17 mars. Den hemlighetsfulla profilen hann besöka några av Stockholms mest berömda och vackraste platser under sin korta visit.

The Stig inledde dagen med att pressa en Aston Martin DBS till gränsen uppe på isen på Gillingebanan. Där visade han upp sina legendariska körkunskaper för en imponerad skara fans och kända svenskar. The Stig såg till att dela med sig av några av sina bästa körtips till bland andra Patrik Sjöberg som flugit upp till Stockholm över dagen för att kunna vara med. The Stig fick också möjligheten att möta en annan Stig, nämligen  författaren Stig Larsson som fick uppleva banan i hög hastighet.

Väl klar på banan passade The Stig på att åka in till Stockholm för att lära känna stan och besöka några av dess mest kända platser.  Han kunde ses på så väl Stureplan och vid Sergels Torg som uppe vid Monteliusvägen innan han flög ut igen.

Programledarna Jeremy Clarkson och James May kommer tillsammans med The Stig att möta publiken i Ericsson Globe den 15 till 17 mars då Top Gear Live kommer till Sverige för första gången. Showen, som innehåller några av världens dyraste, mest kraftfulla och unikt modifierade bilar, inkluderar självklart också hisnande stunts utförda av Top Gears eget stunt team.

För pressbilder och mer info om det spektakulära eventet kontakta info@miaannell.com

Presskontakt:

Mia Annell - Mia Annell Consulting
 (www.miaannell.com)

info@miaannell.com
, +46 70 529 53 20

Övrig information:

www.topgearlive.se
, www.facebook.com/topgearlivesverige

Biljetter:

Ticnet www.ticnet.se
, Ericsson Globe www.globearenas.se 077-131 00 00

Om Mia Annell Consulting

Mia Annell Consulting erbjuder ett flertal olika tjänster inom marknadsföring, PR, projektledning och event. Med många års erfarenhet och ett brett kontaktnät inom media och nöjesbranschen kan vi hjälpa dig och ditt företag att lyckas med lanseringar, PR strategier och marknadsföringsstrategier. Vi har genom åren bland annat jobbat med stora internationella artister som Andrea Bocelli, Metallica, Kanye West, Ronan Keating och många fler.

www.miaannell.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom