Lejon, Hoffmann och Wetterstrand i valupptakt mot EMU

Pressmeddelande   •  Aug 13, 2003 14:40 CEST

Nejsidans valupptakt i Stockholm torsdag den 14 augusti:

Nej till EMU i Stockholms län har en stark trio i sin samlade valupptakt torsdagen den 14 augusti 18.00-19.00 på Medborgarplatsen. Redan från 17.30 i presstältet går det att träffa talarna Britta Lejon, Ulla Hoffmann och Maria Wetterstrand.

Valupptakten inleds 17.30 med musik, eldslukare, flygbladsutdelning etc. Klockan 18.00 talar Maria Wetterstrand (mp), Britta Lejon (Socialdemokrater mot EMU) och Ulla Hoffman (v). De kommer att tala i cirka tio minuter vardera och varvas med artistuppträdanden. Huvudprogrammet är en timme långt och följs av ytterligare en halvtimme med musik och underhållning.

30 minuter före talen samt under själva talen kommer den starka nej-trion att finnas tillgänglig för intervjuer. För att förenkla ert arbete kommer vi att ha ett särskilt presstält.

- Nedskärningar inom offentliga sektorn och försämrad
anställningstrygghet väntar, säger Ulla Hoffmann, första vice ordförande Vänsterpartiet.

- Den europeiska unionen består i dag av länder som har väldigt olika förutsättningar i sin ekonomiska politik, säger Britta Lejon, ex- minister, Socialdemokrater mot EMU.

- Ett nej visar att svenska folket inte vill ha ökad överstatlighet från Bryssel, säger Maria Wetterstrand, språkrör Miljöpartiet de Gröna.

Paraplyorganisationen Nej till EMU bildades hösten 2002 för att samordna nio olika organisationers verksamhet för att stärka nej-sidan inför en folkomröstning. Den viktigaste verksamheten bedrivs av medlemsorganisationerna. Nej till EMU får kampanjmedel från staten.

För mer information:
Birger Östberg, pressekreterare till Ulla Hoffmann, 070-234 64 84