Lekang Group skriver distributörsavtal med MANN-FILTER

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2016 11:16 CEST

Efter att ha startat med Lekang Maskin AS i Norge under 2015, växer nu samarbetet till övriga två bolag inom Lekang Group, Filterteknik Sverige AB och Filterteknik A/S i Danmark.

MANN + HUMMEL Group GMBH är en av de världsledande filtertillverkarna inom automotive och industri. MANN-FILTER står för höga kvalitetskrav och är i en ledande teknologiposition inom filter. Detta kännetecknar de krav som våra kunder kräver och det som Lekang Group står för.

Lekang Group är en av Skandinaviens ledande filterdistributörer. Vi distribuerar idag starka varumärken som Fleetguard, Mahle, Bosch Rexroth, Argo-Hytos och är stolta av att få in MANN-FILTER i vårt produktsortiment.

- Avtalet med MANN-FILTER innebär att vi placerar ytterligare ett väldigt starkt varumärke i vår portfölj. Det ligger helt i Filtertekniks och Lekang Group`s långsiktiga strategi vad gäller varumärken med erkänt god kvalité. Det innebär även ytterligare stärkt marknadsposition för vårt rikstäckande återförsäljarnät, säger Håkan Edgren, säljchef på Filterteknik Sverige AB.

För eventuella frågor, ta kontakt med Filterteknik Sverige AB

Dagvindsgatan 2, 652 21 Karlstad
054- 69 09 00
ft@filterteknik.se
www.filterteknik.se

Filterteknik Sverige AB
Filterteknik ingår tillsammans med Lekang Maskin i Norge och Filterteknik Danmark i Lekang Group som ägs av Indutrade AB. Filterteknik är en av de största filterleverantörerna i Sverige och vi kommer att fortsätta att växa genom att erbjuda hög kvalité på produkter och kompetens. Med över 100 års gemensam erfarenhet har vi löst de flesta filtreringsproblem som kan uppstå. Genom vårt rikstäckande nät av återförsäljare når vi ut till företag och rörelser I hela Sverige.

Vi levererar filter av högsta kvalitet till de mest upptänkliga behov. Det må sedan gälla entreprenadmaskiner, krossverk, skogsmaskiner, elverk, flistuggar, truckar, dumpers, hjullastare, grävmaskiner, asfaltsläggare, vältar, kompressorer, traktorer, lastbilar, bussar, borrvagnar, generatoraggregat, liftar, teleskoplastare, pistmaskiner, mobilkranar, grävlastare, bandschaktare, väghyvlar, färjor eller fartyg.

Filterteknik är samtalspartner för många företag inom t ex pappers-, stål- och läkemedelsindustrin.
Vi erbjuder ett komplett filterprogram för industriella oljor, processvatten, tvätt- och skärvätskor, kemikalier och har dessutom en rad egenproducerade produkter.

Mer info om oss hittar ni på www.filterteknik.se