LCN Sverige AB

Lekfull, kokett och förföriskt ljuvlig – LCN presenterar trendserien “blossom sorbet” för våren 2013

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 09:58 CET

Stockholm, februari 2013 – LCNs "Blossom Sorbet" är en förtrollande trend som för oss in i en drömvärld av tyll, lätt chiffon, fina spetsar och sensuella sorbetnyanser. Ett utseende som är lekfullt, blommande, kokett och förföriskt sött. De fyra trendlackerna i intensiva pastellfärger – också tillgängliga i X-Tame, Recolution och Colour Gel systemen – utgör basen för den här “docksöta looken” och med vilken alla kvinnor kan göra ett närmast älvliknande intryck.
Shiny Eyeliner blossom glaze kommer ge glamoröst skimrande lyft till ögonen. I kombination med den vita Kajal Liner och Mono Eyeshadow i mint och soft lilac kommer ansiktets make-up understryka den förtrollande docksöta looken. Matchande läppglans med melondoft och ett fräckt läppstift med virveldesign rundar av det hela och ger förföriska läppar som alla kommer vilja kyssa.

Den här milda och söta trenden är lika finstämd som blommorna som sträcker sig mot solen, och gradvis visar upp sig i all sin prakt. De fyra nagellackerna (Nail Polish) i den blomstrande pastellfärgerna vintage rose, soft daisy, I love mint och lilac blossom är särskilt förtjusande tillsammans i promotionförpackningen (Promotion Set) i form av en charmig box. Givetvis är dessa trendfärger inte tillgängliga enbart som nagellack, utan också som Colour Gel, X-Tame UV Colour Polish och i Recolution systemet. Trendseriens Colour Gel Set är en särskild höjdpunkt för professionella nagelterapeuter där de fyra trendfärgerna levereras i en söt liten handväska.

Och det finns mer: French Stickers och den snygga trendfilen (Trend File) är absoluta måsten för den kommande vårsäsongens nagelvård och självklara nödvändigheter för varje handväska.

Medans förförisk yppighet var en av vinterns trender, så är attityden för våren lite mer reserverad. Mjuka färger som läppglans (Lip Gloss) i vintage rose, en skimrande korall, och lilac blossom,
en transparent lila, kommer ge läpparna lyster. Båda läppglanserna har en melondoft och ger en särskild uppfräschande kick. Det vaniljdoftande läppstiftet (Lipstick) i vintage rose, en dämpad korallnyans, matchar perfekt nagellacket med samma namn. Det fräcka läppstiftet kallat Mrs. Swirl har en lekfull virveldesign som kombinerar korallnyansen med glans. Det ger läpparna vård med pantenol och provitamin E och dessutom ettälvliknande pärlemorskimmer.

Den här våren kommer de två vårdande Special Mono Eyeshadows i I love mint och lilac blossom ge det perfekta docklika utseendet. När de appliceras på ögonlocken eller längs med den undre fransraden så kommer de ge strålande ögon som drar blickarna till sig. Kajal Liner i vitt, med en särskilt mjuk konsistens, ger perfekt kontrast. Den här trendens absoluta ögonöppnare är den flytande Shiny Eyeliner blossom glaze i skimrande silver-guld. Med pantentol som ingrediens ger den
samtidigt vård till ögonlocken.

Trendserien Blossom Sorbet finns tillgänglig på den svenska marknaden f.o.m. mitten på januari 2013.

LCN är del av det välrenommerade kosmetikföretaget Wilde Cosmetics, som erbjuder högkvalitativa kosmetiska produkter och tjänster. För 25 år sedan – år 1985 – användes för första gången ljushärdade resiner från dentalindustrin för att förlänga och förstärka fingernaglar under varumärket Light Concept Nails – ett varumärke som kom att förkortas till LCN genom åren. Idag säljs mer än 3000 innovativa vårdprodukter, inklusive hand-, nagel- och fotvård och makeup, framgångsrikt över hela världen under det här varumärket och alltid med högsta kvalitetsstandard, exklusiva ingredienser och optimal kompabilitet. LCN Sverige AB är generalagent för alla LCNs koncept och produkter i Sverige och har sitt säte i Nacka, Stockholm under ledning av Anna Wagner.
Slutkonsumenter kan inhandla LCNs produkter bl.a. via online butikerna www.topstore.se och www.beautyplanet.se, på hudvårdssalonger och nagelstudios, vissa parfymerier och i hälsofackhandeln samt ett specialsortiment av LCNs produkter i apotekshandeln, bl.a hos Medstop.  För mer information besök gärna : www.lcn.se eller www.shop.lcn.se