Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree anlitad av Gotlands kommun för att vidareutveckla och integrera W3D3

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2009 14:00 CEST

Gotlands kommun ska initialt konsolidera Stadsarkitektkontorets ärenden till W3D3. Primärt rör det sig om fastighetshantering inkl. t.ex. bygglovshantering. Lemontree ska hjälpa Gotlands kommun att migrera från Castor till W3D3 samt anpassa och konfigurera W3D3 baserat på de krav Gotland kommun ställer på lösningen. För att uppfylla kraven kommer det utöver anpassningar av W3D3 även inkludera integrationer med ekonomisystemet Economa och karttjänster från systemet Geosecma.

Samtidigt prövas att även konsolidera Miljö- och hälsoskyddskontorets ärendehantering enligt samma koncept som för Stadsarkitektkontoret, samt automatisering av vissa processer. Utöver anpassningar av W3D3 och Integration Engine for W3D3 kommer även Lemontrees certifierade SHS-lösning att implementeras.

- De satsningar som Gotlands kommun genomför är ett stort steg mot en effektivare och mer enhetlig ärendehantering inom kommunen. Vi lägger i och med detta även den infrastrukturella grunden för vår e-förvaltning med automatisering av processer, mina sidor, systemkommunikation med myndigheter etc, säger Christine Edström, strateg Gotlands kommun.

- Det som vi utvecklar åt Gotlands kommun kommer göra ärendehanteringen mer enhetlig och även underlätta kommunens kompetensförsörjning kring ärendehantering. Det är även viktiga komponenter som utvecklas då vi ser att det som Gotlands kommun nu genomför även kommer kunna effektivisera ärendehanteringen hos andra kommuner, säger Andreas Lalangas försäljningschef Lemontree.

För ytterligare information, kontakta:

Christine Edström, Strateg, Gotland kommun, telefon: +46 (0)704-47 75 14

Andreas Lalangas, Försäljnings- & affärsutvecklingschef, Lemontree, +46 (0)735 130798

Lemontree levererar lösningar inom Integration & SOA, Dokument- och Ärendehantering, Testautomation, CRM, Product Life Cycle Management och Enterprise Search. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad. Bland våra partners märks bl.a. Autonomy, CEON, FormPipe, Progress Software, Compuware, HP, Microsoft och EPiServer. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi till aktörer inom Telecom, Försäkring, Finans och Offentlig verksamhet . Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm med filial i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.