Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree anlitad av Strömstad kommun för att implementera W3D3

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2009 15:17 CEST

Lemontree ska initialt hjälpa Strömstad kommun att migrera från Delta till W3D3 samt anpassa och konfigurera W3D3 baserat på de krav Strömstad kommun ställer på den nya lösningen. I första fasen kommer Strömstad kommun att använda W3D3 för att bl.a. hantera alla myndighetsärenden men på sikt även för mer förvaltningsspecifika ärenden. Detta kommer leda till en mer enhetlig och effektivare hantering av ärenden inom kommunen. W3D3 kommer initialt även kopplas mot fastighetsregistret för att göra fastighetsbeteckningar sökbara från W3D3.

På sikt kommer W3D3 utgöra navet i Strömstads satsning på e-förvaltning där integrationer med t.ex. Mina Sidor, karttjänster och ekonomisystem är aktuella.

- Vi valde W3D3 som plattform eftersom W3D3 redan i sitt grundutförande uppfyller många av de krav som vi ställer på en ny modern lösning. Vi valde även Lemontree framför de andra aktörerna inom detta område som tjänsteleverantör då de har god erfarenhet och med sina egna komponenter har den tydligaste strategin kring e-förvaltning för oss som kommun, säger Anette Knutsson IT-Chef Strömstad Kommun.

Efter genomförd leverans kommer Lemontree även ansvara för support och förvaltning av helhetslösningen kring W3D3 åt Strömstad kommun.

- Det är glädjande att ytterligare en kommun uppskattar vår kompetens och vårt helhetstänk kring W3D3 som centralt nav för e-förvaltningen. Vi kommer fortsätta med vår satsning med att bygga upp ett bibliotek med återanvändbara komponenter som fler kommuner kan ta del av, säger Andreas Lalangas försäljningschef Lemontree.

För ytterligare information, kontakta:

Anette Knutsson, IT-Chef, Strömstad kommun, telefon: +46 (0)526 526190 00

Andreas Lalangas, Försäljnings- & affärsutvecklingschef, Lemontree, +46 (0)735 130798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & SOA, Dokument- och Ärendehantering, Testautomation, CRM, Product Life Cycle Management och Enterprise Search. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad. Bland våra partners märks bl.a. Autonomy, CEON, FormPipe, Progress Software, Compuware, HP, Microsoft och EPiServer. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi till aktörer inom Telecom, Försäkring, Finans och Offentlig verksamhet . Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm med filial i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.