Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree automatiserar testerna för Riksgälden

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 08:20 CEST

Ökad kvalitet och effektivare tester när Lemontree testautomatiserar för Riksgälden.

Lemontree har automatiserat tester åt en rad teleoperatörer i Norden och Riksgälden blir först ut bland myndigheter att implementera Lemontrees färdiga lösning för testautomation.

Lösningen – Lemontree Test Enabler – bygger på HPs ledande produkter Quality Center och Quick Test Professional och Lemontrees färdiga ramverk för central hantering av testdata och komponentbaserad automatisering.

Lemontree har tidigare reducerat sina kunders manuella regressionstester med mellan 70-85 procent vilket inneburit stora besparingar i flera led.

Lemontree erbjuder en färdig lösning och en väl beprövad metod för att införa testautomation som fungerar. Riksgälden blir nu först ut av en rad myndigheter som visat stort intresse för vår lösning, säger Thomas Martinsson, vd och grundare för Lemontree.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Martinsson, vd, Lemontree, telefon: 0704-401 481

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.