Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree hjälper Danderyd med övergången till modern e-arkivering

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 12:48 CET

Danderyd kommun väljer Lemontrees tjänst ACC för att påskynda övergången till modern e-arkivering.

Danderyd 7 november 2010 – Riksarkivets nya föreskrifter kräver en ny arkivredovisning som ställer högre krav på myndigheters och kommuners löpande informationshantering. Danderyd har valt att satsa på e-arkivering för att möta Riksarkivets ökade krav.

Kommunen har valt Lemontrees tjänst för e-arkivering, Lemontree Archive Competence Center (ACC), som fungerar som en virtuell linjeorganisation i e-arkivfrågor som förutom experter inkluderar färdiga metoder, verktyg och tekniska lösningar.

Med hjälp av Lemontrees tjänst ACC kommer Danderyd att kunna påskynda övergången till modern e-arkivering.

– Vi är glada att få hjälpa Danderyd att bli bättre på det som kommunen redan är bra på. Vi stödjer kommunen under förändringen och ser till att de ligger i framkant med den tekniska utvecklingen, säger Andreas Lalangas, försäljningschef på Lemontree.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.