Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree implementerar Formpipe W3D3 åt Första AP-fonden

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 08:27 CEST

Första AP-fonden blir den femte i raden av AP-fonder som väljer det svenska IT-företaget Lemontree för att effektivisera sin dokument- och ärendehantering.

Stockholm 1 Oktober 2010 – Lemontree ska implementera den moderna plattformen Formpipe W3D3 och migrera den nuvarande hanteringen av dokument och ärenden från Winess.

Lösningen tar bort tidskrävande manuella arbetssteg och reducerar handläggningstider markant för både handläggare och registratorer. Det nya dokument- och ärendehanteringssystemet uppfyller samtliga lagkrav och rekomendationer för diarieföring och arkivering.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.