Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree implementerar Formpipe W3D3 åt Haparanda kommun

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 17:18 CEST

Haparanda blev ytterligare en kommun i raden som valde det svenska IT-företaget Lemontree för att effektivisera sin dokument- och ärendehantering.

Stockholm 15 september 2010 – Lemontree ska implementera den moderna plattformen Formpipe W3D3 och migrera den nuvarande hanteringen av dokument och ärenden från Diabas.

Lösningen tar bort tidskrävande manuella arbetssteg och reducerar handläggningstider markant för både handläggare och registratorer. Lösningen kommer även ligga till grund för Haparandas satsning på eförvaltning.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & BPM, Dokument- och Ärendehantering, Identitets- och Åtkomstkontroll och Testautomation. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontree produktpartners märks bl.a. Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge, Microfocus, HP och EPiServer. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi. Lemontrees kunder är främst aktörer inom Telecom, Offentlig verksamhet, Försäkring och Finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm samt eget dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.