Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree implementerar Formpipe W3D3 i molnet åt Nybro kommun

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 09:15 CEST

Nybro blev ytterligare en kommun i raden som valde det svenska IT-företaget Lemontree för att effektivisera sin dokument- och ärendehantering.

Stockholm 14 september 2010 – Lemontree ska implementera den moderna plattformen Formpipe W3D3 i molnet och migrera den nuvarande hanteringen av dokument och ärenden från ÄHS.

Lösningen tar bort tidskrävande manuella arbetssteg och reducerar handläggningstider markant för både handläggare och registratorer.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration, eArkivering, dokument- och ärendehantering, identitets- och åtkomstkontroll samt test och verifiering. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontree produktpartners märks bl.a. Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge, Microfocus, HP och EPiServer. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi. Lemontrees kunder är främst aktörer inom Telecom, Offentlig verksamhet, Försäkring och Finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm samt eget dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & BPM, Dokument- och Ärendehantering, Identitets- och Åtkomstkontroll och Testautomation. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.