Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree ingår partnerskap med Software Innovation

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 08:00 CEST

- Vi har implementerat lösningar för dokument- och ärendehantering till mer än 50 kunder de senaste två åren och har lärt oss vad våra kunder vill ha. Genom partnerskapet med Software Innovation får vi den bredd vi behöver för att säkra att vi kan erbjuda de bästa lösningarna för våra kunder oavsett bransch och geografisk marknad, säger Thomas Martinsson, vd på Lemontree

- Vi är mycket glada att ingå partnerskap med ett sådant framgångsrikt företag som Lemontree i Sverige och Norge, säger Lennart L. Hane, vd Software Innovation. Lemontree är en end-to-end leverantör som med sin kompetens och sitt erbjudande skapar mervärde till 360° och ger ett attraktivt erbjudande till marknaden. Vi ser fram emot ett gott samarbete och kommande affärer.

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, HP, Nordic Edge, Progress Software, och Software-Innovation. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Företagets kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.

Om Software Innovation

Software Innovation är ett skandinaviskt företag och en av de internationellt ledande leverantörerna av IT-system för hantering av information, dokument och ärenden.

Med 25 års erfarenhet fokuserar vi på att leverera framtidssäkrade, flexibla och användarvänliga lösningar. Vi skapar god kunskapsdelning, effektivt samarbete, bättre verksamhetskontroll och snabbare service inom privata och offentliga verksamheter. Våra standardiserade branschlösningar är byggda på Microsoft SharePoint och Office – marknadens ledande plattform för samarbete.

Software Innovation erbjuder tre produkter; 360°, DocuLive och ProArc. Dessa används av mer än 800 verksamheter inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn. Besök www.software-innovation.com för mer information.