Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree levererar e-förvaltning i molnet

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 08:53 CET

Lemontree ska hjälpa åtta kommuner (Arvika, Torsby, Sunne, Forshaga, Hagfors, Kils, Storfors och Årjängs kommuner) att vidareutveckla sin e-förvaltning med hjälp av tjänster i molnet.

De åtta kommunerna använder sedan tidigare W3D3 som abonnemangstjänst under namnet Accessia för sin diarieföring. Övergången till W3D3 OnDemand och valet av Lemontree som samarbetspartner innebär att kommunerna även får tillgång till Lemontrees kompetens och färdiga komponenter inom e-förvaltning.

- Vi valde Lemontree som leverantör framför andra aktörer då dom har ett tydligt fokus och många referenser inom W3D3 och modern e-förvaltning, säger Peter Lannge, IT-chef Torsby kommun.

W3D3 OnDemand kommer utgöra navet för de åtta kommunernas satsning på e-tjänster, för att öka servicen till medborgarna och förenkla ärendehanteringen för handläggarna.

- Lemontrees innovationskraft och färdiga lösningar för modern e-förvaltning bidrog starkt till valet av Lemontree som partner, säger Erik Larsson, IT-chef Sunne kommun.

- Det är glädjande att ytterligare åtta kommuner ansluter till vår partnernätverk som nu består av totalt 18 kommuner. Att leverera e-förvaltning som en tjänst i molnet är helt i linje med Kammarkollegiets krav i den nya ramavtalsupphandlingen som sker under 2010, säger Andreas Lalangas försäljningschef Lemontree.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Lannge, IT-chef, Torsby kommun, telefon: +46 560 160 56
Erik Larsson, IT-chef, Sunne kommun, telefon: +46 565 160 30
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, +46 735 130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & BPM, Dokument- och Ärendehantering, Identitets- och Åtkomstkontroll och Testautomation. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad. Bland Lemontree produktpartners märks bl.a. Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge, Microfocus, HP och EPiServer.
Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi. Lemontrees kunder är främst aktörer inom Telecom, Offentlig verksamhet, Försäkring och Finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm samt eget dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information