Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree utses till Gasell-företag av Dagens industri

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 11:26 CET

Med en omsättningstillväxt på över 85 % och en personalökning med  70% har Dagens industri utsett Lemontree (www.lemontree.se) till Gasellföretag 2009.

– Vi är mycket glada och stolta att bli uppmärksammade av Dagens industri och utsedd till Gasellföretag, säger Thomas Martinsson, vd på Lemontree. Det är ett kvitto på att vi har en bra affärsmodell och är ett företag som våra kunder och personal kan räkna med.

Sverige behöver tillväxt, och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder. Därför utser Dagens industri sedan år 2000 de snabbast växande företagen i landet, Sveriges Gaseller. Signifikant organisk tillväxt, bra resultat, och sunda finanser är några av de avgörande kriterierna för att utses till ett Gasellföretag. Lemontree uppfyller samtliga kriterier med god marginal.

– Stort fokus på att ta fram attraktiva lösningar med hög kvalitet i leveranserna till våra kunder gör att vi hela tiden kan växa och ta marknadsandelar även i lågkonjunktur, säger Thomas Martinsson, vd på Lemontree. Vi fortsätter att växa och räknar med att anställa ytterligare 40 personer det kommande året.

För ytterligare information, kontakta:

Thomas Martinsson, VD, Lemontree, telefon: 0704-40 14 81

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & BPM, Dokument- och ärendehantering, Identitets- och åtkomstkontroll och testautomation. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad. Bland Lemontrees produktpartners märks bl.a. Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge, Micro Focus, HP och EPiServer.
Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm samt eget dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.