Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree utses till Gasellföretag av Dagens Industri

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2012 14:05 CET

För fjärde året i rad visar Lemontree att de tillhör Sveriges snabbast växande företag

Med en omsättningstillväxt under mätperioden 2008-2011 på 270 procent och en personalstyrka som tredubblats har Dagens Industri utsett Lemontree till Gasellföretag 2012.

Sverige behöver tillväxt och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder. Därför utser Dagens industri sedan år 2000 de snabbast växande företagen i landet, Sveriges Gaseller. Signifikant organisk tillväxt, bra resultat, och sunda finanser är några av de avgörande kriterierna för att utses till ett Gasellföretag.

Det är färre än 0,5 procent av alla svenska bolag som når upp till kriterierna för att utses till Gasellföretag och hela listan med årets Gaseller publiceras i Dagens Industri dagarna efter Gasellgalan i Stockholm den 3 december.

”Det är ytterst få som klarar av att år efter år visa en stark tillväxt vilket gör det extra kul att Lemontree för fjärde året i rad utses till Gasellföretag. Vårt framgångsrecept för uthållig tillväxt är våra engagerade medarbetare och vårt fokus på att skapa resultat för våra kunder, det är vår vägg full av utmärkelser ett tydligt bevis för”, säger Thomas Martinsson CEO och grundare av Lemontree.

För ytterligare information:

Thomas Martinsson, VD, telefon: 0704- 401 481

Om Lemontree

Lemontree är en lösningsleverantör som levererar ledande lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders lönsamhet.
Lemontrees framgång är intimt förknippad med vår erfarenhet och vår förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.