Lemontree Enterprise Solutions AB

Lemontree vann dragkampen när Riksarkivets radarpar bytte sida

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 08:32 CEST

Lemontree snuvade konkurrenterna rejält när de rekryterade Thomas Gäfvert och Elisabeth Jarborn från Riksarkivet, vilket ger Lemontree en kraftig fördel när de digitala arkiven nu skall implementeras.

Stockholm 4:e oktober 2010 – På Riksarkivet ansvarade Thomas och Elisabeth för att ta fram visionen och de nya föreskrifterna för e-arkivering och arkivredovisning som kommer kräva ett teknikskifte hos Sveriges myndigheter. Kommuner, företag och andra aktörer som hanterar stora mängder digital information väntas följa efter.

Lemontree har en färdig teknisk lösning och en komplett metod för att införa e-arkivering enligt Riksarkivets föreskrifter och står redo att hjälpa myndigheter och kommuner med övergången till en komplett e-förvaltning.

- Vi valde Lemontree för att de har den mest kompletta och genomtänkta lösningen som inkluderar både en teknisk lösning och en metod för införande, säger Thomas Gäfvert och Elisabeth Jarborn, f.d. Tillsynsarkivarier Riksarkivet numera Lemontree.

Thomas och Elisabeth som varit tongivande för Riksarkivets arbete med de nya föreskrifterna hjälper även universiteten och högskolorna att anpassa utbildningarna mot det paradigmskifte som just nu sker.

- Lemontree har nu tekniken, metoderna och människorna som krävs för att realisera visionen om det papperslösa samhället, säger Thomas Martinsson, vd på Lemontree.

För ytterligare information, kontakta:

Thomas Martinsson, vd, Lemontree, telefon: 0704-401 481
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.