Lengow

Lengows universella tag TagCapsule nu också kompatibel med Ad Exchanges och RTB system

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 15:51 CEST

Lengow som lanserades i Skandinavien tidigare i år fortsätter sin expansion genom att anpassa sin universella tag TagCapsule till Ad exhanges och Real Time Bidding system. TagCapsule som lanserades i augusti förra året, är ett verktyg som gör online marknadsföring för e-handlare ännu enklare.

En e-handlare har lika många tags som han har partners. Att hantera alla dessa tags är komplicerat och kräver både tid och tekniska kunskaper.

TagCapsule skapades med syftet att hantera alla dessa tags på ett enkelt sätt. Med en så kallad universell tag kan e-handlare centralisera all hantering av sina olika tags genom att kapsla in dem i en enda tag, enkelt och utan några tekniska kunskaper. E-handlaren väljer vilka tags som ska kapslas in och TagCapsule tar sedan hand om fördelningen av dessa tags för varje sidvisning.

I det ekonomiska klimat som idag råder genomgår marknaden för online marknadsföring stora förändringar. Köp och försäljning av annonsplats har börjat ske mer och mer via marknadsplatser som kallas för Ad Exchanges. För att kunna hantera kampanjer på dessa marknadsplatser så sker all köp och försäljning i realtid via verktyg som kallas för RTB (Real Time Bidding).

Väl medvetna om att denna förändring även kommer att påverka e-handlare, gör Lengow nu sin tracker TagCapsule kompatibel med just dessa system.

TagCapsule har redan idag flera trackers integrerade i systemet som Tradedoubler, Affili.net, Google Analytics och Shopping.com men är nu även kompatibel med Ad Exchanges och RTB system som till exempel Gamned och Appnexus.

För mer information, gå in på www.tagcapsule.com

Lengow - Nyckeln till ökad lönsamhet på dina onlinekampanjer!

Lengow skapades under 2009 av fransmännen Jérémie Peiro och Michael Froger. Det är en innovativ lösning som hjälper e-handlare att optimera lönsamheten och synligheten av sina produktkataloger hos olika partners som t.ex. prisjämförelsesidor, affiliatenätverk, marknadsplatser och sponsrade länkar. Tack vare grundarnas expertis erbjuder Lengow även en konsulttjänst för att hjälpa sina kunder att utveckla olika projekt, samt ett R&D team som konstant jobbar med att utveckla nya lösningar för Lengows kunder. www.lengow.se