Förbundet S:t Lukas

Leni Björklund besöker S:t Lukas i Halmstad

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 15:33 CET

Leni Björklund, ordförande i förbundet S:t Lukas, har under sitt första år som ordförande rest runt och träffat representanter för lokala S:t Lukasföreningar i Sverige. Den 8 november besöker hon Halmstad och S:t Lukas Halland.

-        I en idéburen organisation som S:t Lukas, med ett trettiotal föreningar och ett fyrtiotal psykoterapeutiska mottagningar, skiljer sig förhållandena åt i olika delar av landet. Därför är det av stort värde för mig som förbundsordförande att få möta den lokala verksamheten. Det ska bli spännande att få träffa alla engagerade S:t Lukasmedarbetare i Halland, säger Leni Björlund.

Under eftermiddagen träffar Leni Björklund bland annat styrelsen och personalen på mottagningen i Halmstad. Kl 19.00 är föreningens medlemmar och övriga intresserade inbjudna till Café Strandgatan 20 för att tillsammans med Leni Björlund samtala om ”Möten med skilda kulturer och religiösa traditioner”.

Vid frågor eller önskan om intervju med Leni Björklund, kontakta gärna S:t Lukas verksamhetschef Siw Blom 035-10 20 65 eller maila: halland@sanktlukas.se.

Förbundet S:t Lukas omfattar ett fyrtiotal psykoterapimottagningar och ett trettiotal ideella föreningar i hela Sverige. S:t Lukas erbjuder psykoterapi och handledning samt flera typer av tjänster för företag och organisationer. Vi erbjuder även en anpassad helhetslösning för krisstöd till chefer och hela arbetslag samt telefonjour. Våra ideella föreningar erbjuder föreläsningar och möten – alltid med människan i centrum. Förbundet S:t Lukas har arbetat med dessa frågor sedan 1939. Anders Persson är direktor i förbundet S:t Lukas och Leni Björklund är ordförande.