LensOn

LensOn.com lanserar ny design

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 13:53 CET

LensOn.com lanserar ny design

Nätbaserade kontaktlinsbutiken LensOn.com lanserade idag en ny design av sin sajt. Den nya sajten är baserad på samma plattform som tidigare och det är framförallt den övergripande designen som genomgått en ansiktslyftning. Förutom en renare och fräschare framtoning har sajten fått ett bredare format, vilket möjliggör flera framtida utvecklingsmöjligheter.

”Vi har anpassat designen och formatet till 2010-talets besökare och internetanvändare. Vår tidigare sajt fick mycket beröm för användarvänligheten och enkelheten, vilket vi självklart tagit med oss. Med den nya designen har vi höjt kvalitetskänslan på alla områden ett steg till, vilket ger oss en bra grund att stå på när vi nu planerar att utveckla vår tjänst ytterligare”, säger Johan Bergenheim, Marknadschef och ansvarig för utvecklingsprojektet.

Ytterligare information lämnas av

Kim Persson, VD, LensOn AB

Mobiltelefon: 0732-505021

E-post: kim.persson@lenson.com

Johan Bergenheim, Marknadschef, LensOn AB

Mobiltelefon: 0732-671947

E-post: johan.bergenheim@lenson.com

Om LensOn.com

LensOn AB grundades 2004 och har sitt lager och huvudkontor i Stockholm. Affärsidén är att via nätet erbjuda allt för en bättre och bekvämare linsvardag. De erbjuder kontaktlinser, linsvätska och linstillbehör från de största internationella tillverkarna (såsom Bausch&Lomb, Ciba Vision, Cooper Vision, Johnson & Johnson samt Alcon). De säljer över 50 000 artiklar till kunder i Norden och övriga Europa.
LensOn har av besökarna på konsumentsajten Pricerunner.se blivit utsedda till Årets e-handlare inom kategorin kontaktlinser fyra år i rad (2007, 2008, 2009 & 2010). Dessutom blev de nyligen utsedda till årets Gasellföretag 2010 av Dagens Industri.