LensOn

LensOn.com skickar linser med expressleverans i Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2011 13:56 CET

Kontaktlinsföretaget LensOn.com gör linsvardagen enklare för stressade Stockholmsbor som behöver nya linser redan samma dag. Beställningen görs via www.lenson.com och genom att ta kontakt med kundtjänst kan expressleverans erbjudas inom i vissa fall 60 minuter. Linserna levereras med cykel, MC eller budbil av budföretaget Bring Express. Leveranstid och pris beror på var i Stockholms kommun kunden vill ha linserna levererade.

”Linser på nätet handlar inte bara om låga priser. Snabba leveranser är minst lika viktigt men ibland räcker det inte att leverera inom 24 timmar. Tänk om kunden ska ut och resa samma kväll, eller morgonen därpå? Genom att erbjuda expressleverans blir vår tjänst än mer komplett och vi siktar givetvis på att erbjuda fler än stockholmskunder denna möjlighet” säger Kim Persson, VD på LensOn AB.

”Bring Express tror på att slutkonsumentens förväntningar på hemleveranser går mot just kortare leveranstider. Att samarbeta med LensOn och deras satsning inom expressleveranser känns därför mycket spännande”, säger Johan Holgersson, Manager Business Development - Home Delivery på Bring Express Sverige AB.

Om LensOn
LensOn AB grundades 2004 och har sitt lager och huvudkontor i Stockholm. Affärsidén är att via nätet erbjuda allt för en bättre och bekvämare linsvardag. De erbjuder linsersolglasögon och linstillbehör från de största internationella tillverkarna (såsom Bausch&Lomb, Ciba Vision, Cooper Vision, Johnson & Johnson samt Alcon). De säljer över 50 000 artiklar till kunder i Norden och övriga Europa. LensOn har av besökarna på konsumentsajten Pricerunner.se blivit utsedda till Årets e-handlare inom kategorin kontaktlinser fem år i rad (2007-2011). Dessutom blev de under 2010 och 2011 utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri.