LensOn

LensOn.com utsedd till "Årets e-handlare" för tredje året i rad

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 14:31 CET

Konsumenterna på PriceRunner.se har för tredje året i rad utsett LensOn.com till "Årets e-handlare". Utmärkelsen delas ut inom elva kategorier till de återförsäljare som fått högst konsumentbetyg på PriceRunner.se. LensOn.com fick återigen högst betyg inom kategorin Kontaktlinser. Betyget slutade på 4,51 av maximalt 5.

"Vi är väldigt glada och stolta över utmärkelsen och det faktum att vi får priset för tredje året i rad. Under året har vår tjänst förbättrats och vi har fått mycket positiv respons från kunderna, vilket lett till en tillväxt på närmare 60%. Denna "kundernas utmärkelse" är en härlig avrundning på året", säger Kim Persson, VD LensOn AB.

"Vi är oerhört glada att många av våra användare hjälper andra konsumenter till bättre affärer genom att lämna omdömen om butiker och produkter. Redan nu är detta en betydelsefull faktor vid ett inköp och det kommer att bli viktigare och viktigare framöver", säger Peter Carlsson, vd på PriceRunner.

Utmärkelsen baseras på konsumenters egna upplevelser av köp från e-handlaren. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir "Årets e-handlare".

Ytterligare information lämnas av:

Kim Persson, VD LensOn AB

Mobiltelefon: 0732-505021, E-post: kim.persson@lenson.com

Om LensOn.com

LensOn AB grundades 2004 och har sitt lager och huvudkontor i Stockholm. Affärsidén är att via nätet erbjuda allt för en bättre och bekvämare linsvardag. De erbjuder kontaktlinser, linsvätska och linstillbehör från de största internationella tillverkarna (såsom Bausch&Lomb, Ciba Vision, Cooper Vision, Johnson & Johnson samt Alcon). De säljer över 50 000 artiklar till kunder i Norden och övriga Europa.
LensOn har av besökarna på konsumentsajten Pricerunner.se blivit utsedda till Årets e-handlare inom kategorin kontaktlinser fyra år i rad (2007, 2008, 2009 & 2010). Dessutom blev de nyligen utsedda till årets Gasellföretag 2010 av Dagens Industri.