Lernia

Lernia ett av Sveriges karriärföretag enligt Dagens Industri

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 18:18 CEST

Dagens Industri har utsett Lernia till ett av Sveriges Karriärföretag 2013. Det betyder att Lernia är ett av de hundra mest spännande företagen att göra karriär på, enligt DI:s undersökning.

Dagens Industri uppmärksammar varje år de hundra mest spännande företagen i Sverige att göra karriär på. De viktigaste kriterierna för ett karriärföretag är att man arbetar engagerat för att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder unika utmaningar och extra intressanta karriärmöjligheter.

För Lernia är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare på marknaden, kommenterar Håkan Carrefors, HR-direktör på Lernia.

– På Lernia är vi givetvis väldigt stolta över att få den här utmärkelsen. Det är ett kvitto på Lernia är ett bra och intressant företag att arbeta på. Vi hoppas att fler människor får upp ögonen för oss eftersom vi kan erbjuda många spännande jobb och uppdrag.

För mer information:

Roken Cilgin, kommunikationschef Lernia

072-254 10 50, roken.cilgin@lernia.se

Mikael Andersson, presschef Lernia

072-254 60 20, mikael.andersson@lernia.se

Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.