Lernia

Lernia reducerar kostnader med 200 miljoner

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 17:12 CET

Lerniakoncernen genomför besparingar på 200 miljoner kronor och förändrar samtidigt sin organisation.

Lerniakoncernen har inlett ett besparingsarbete med målet att sänka kostnaderna med 200 miljoner kronor. Samtidigt organiserar Lernia om sin verksamhet.

- Vi genomför de här förändringarna för att säkerställa ett långsiktigt lönsamt Lernia som är en proaktiv leverantör av helhetslösningar som svarar mot marknadens behov, säger Helena Skåntorp, VD och koncernchef på Lernia.

Omstruktureringskostnaderna belastar 2012 med 105 miljoner kronor, och 2013 med 10 miljoner kronor. Besparingsmålet 200 miljoner kronor beräknas vara uppnått under 2013.

Omstruktureringsarbetet påverkar inte de uppdrag som Lernia har idag, och kommer att genomföras under en koncentrerad tidsperiod.

För mer information kontakta:

Helena Skåntorp, VD och Koncernchef Lernia AB
helena.skantorp@lernia.se

Mikael Andersson, presschef Lernia AB
mikael.andersson@lernia.se

Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på mer än 80 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.