Let's deal

Letsdeal.se sparar svenska folket 1 000 000 kr de tre första månaderna

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2010 07:23 CEST

Den kraftigt växande sajten Letsdeal.se har sparat 1 000 000 kr åt svenska folket sedan lanseringen i slutet av mars 2010. Genom kollektiv köpkraft erbjuder Letsdeal.se en deal om dagen på stans bästa upplevelser. Rabatten är ofta 50% eller mer på restaurangbesök, spabehandlingar, äventyr, evenemang m.m.

”Anledningen till sajtens kraftiga tillväxt är att vi skapar en win-win situation för konsumenter och företag. Konsumenterna får oslagbara rabatter på det bästa stan har att erbjuda och företagarna får massor med nya kunder.”, säger VD Alexander Hars. ”Att vi redan efter tre månader har sparat 1 000 000 kr är något som överträffat våra förhoppningar och bådar gott för framtiden.”

Göteborgarnas eget glassmecka, Lejonet & Björnen, genomförde nyligen en deal där de sålde presentkort på glass till halva priset om minst 10 kunder anmälde sitt intresse. Dealen slog alla förväntningar och Lejonet & Björnen fick 594 nya kunder på ett dygn. ”Letsdeal.se fungerade smidigt och vi använder dem gärna igen”, säger Katarina Gustafsson, VD för Lejonet & Björnen.

Även det populära brunchstället Egg & Milk i Göteborg marknadsförde nyligen en deal där de sålde ett presentkort på 80 kr för 40 kr om minst 20 kunder anmälde sitt intresse. Inom 24 timmar fick de 800 nya kunder och har nu fullt hela sommaren.

”Tanken med Letsdeal.se är att människor ska få inspiration till att prova nya ställen. De företag som väljer att synas tar ingen ekonomisk risk och betalar bara om vi levererar kunder. Detta ligger till grund för den fantastiska framgången vi har upplevt hittills. Nu ska vi fortsätta att leverera.” säger Alexander.

För mer information, kontakta:

Alexander Hars, VD

Telefon: 0707- 311 755, E-post: alexander.hars@letsdeal.se

Let’s deal erbjuder oslagbara rabatter på det bästa stan har att erbjuda genom kollektiv köpkraft. Idag finns sajten i Stockholm, Göteborg och Jönköping. Bakom bolaget står IT-entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson. Let’s deal grundades 2010 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Läs mer på http://www.letsdeal.se.