KLAR Design

Levande Glas – BILDER OCH FÄRGER MED LJUS ger glas ett helt nytt innehåll!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 17:40 CEST

Vi på KLAR Design har valt ut ett antal standardprodukter för att belysa glasväggar, glasinnertak, glasgolv, glasräcken och  handledare. Dessa produkter lämpar sig väl för privat som för offentlig miljö.
Vi har alla moderna lösningar från självlysande fosforfilm till en mer traditionell integrerad LED-belysning som passar till flertalet av våra glasprodukter. Nya reklammöjligheter i fasader och väggar, fråga oss.

Vi gör det enkelt och kostnadseffektivt för beställaren att beställa glas med integrerade funktioner i valfritt utförande! Er närmiljö kan enkelt förändras med rätt glas kan effekten bli både smakfull och mycket stilig, tillsammans med rätt avvägd belysning. Arkitektens roll är självklart mycket viktig för att få fram rätt helhet i utförande och slutresultat!

Glasvägg för badrum

Vi har säkerhetsglas med en säkerhetsfolie som tillsammans med en styropolenplast ger en tät vägg i nybyggnationer som i ombyggnationer. Det hjälper glaset att andas, kondens ventileras bort och monteringen går lätt med lim direkt på väggen.

Glasväggarna fogas sedan samman med ett antimögel silikon och placeras på en rostfri list en bit över golvet för exakt passform. Läs mer om övrig badrums inredning.

Glasvägg för fasader

Vi levererar olika typer av lösningar beroende på behov med beprövade metoder som säkerhetsglas monterade med dold skruv i fasad, laminerat säkerhetsglas på distans och limmade glas på vägg.

Glasvägg för interiört bruk

För privat som offentlig användning med krav på en luftig känsla men med bibehållen komfort av ljudreduktion, insynsskydd och projisering av miljöer direkt på glasväggen. Kan förses med valfritt tryck/bild.

• Vi gör även håltagningar i glasväggar.
  • Alla våra produkter går att få i valfri färg och med valfritt mönster/bild. Läs mer.
  • Samtliga våra produkter går även att få med integrerad LED-belysning. Läs mer.
  • Levereras i standardstorlekar eller helt anpassat efter ert specifika behov.
  • Leveranstid 4-6 veckor från klar beställning.
  • Sedvanlig Bygg Garanti lämnas. Certifiering och hållfasthet enligt Nordiska krav.

Sedan 2008 erbjudar vi er efterinstallationer och nyinstallationer av LCD filmen, den styrs helt med elektrisitet via rörelse sensorer eller en vanlig strömbrytare. Passar bäst för konferensrum och för större ljus/solavskärmningar. Snabbt och enkelt kan hela rummet nu insynsskyddas på ett elegant vis utan att stänga ute ljuset! En rad tillvalsmöjligheter finns idag och glasväggen får helt nya kvaliteer med säkerhet och i en högre ljudklass.

• Vill du begära en offert? Att vi räknar på ett jobb?
  • Har du en fråga angående våra produkter?
  • Kontakta då oss på mail eller telefon.

Morgan SE Larsson

KLAR Design & Projektering ( etablerat 1998 )

+46 (0) 8 798 24 05   + 46 (0) 700 687 890

info@klardesign.se

Vi är en kanal för distribution direkt från leverantörer till entreprenörer och är en grossist inom glasbranschen.

KLAR är det självklara valet av samarbetspartner genom att vi har högt ställda krav på service, kvalitet, miljö medvetenhet och kompetens. Vilket vi ser till att hålla uppdaterat kontinuerligt genom att vi satsar på utveckling av enskilda produkter till helhetslösningar, allt för att anpassa oss efter era egna specifika behov.

KLAR kan även rekommendera lämpligt företag till aktuellt projekt tack vare ett nära samarbete med ledande arkitekter, leverantörer och entreprenörer inom glasbranschen

KLAR tillhanda håller produkter och system lösningar från kända kvalitets-varumärken i Europa med CE märkning en självklarhet.