KLAR Design

Levande Glas – Ger Glas med Färg, Bild & Mönster

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 10:44 CEST

Vi levererar olika glaspaneler efter användningsområde och behov med valfri bild eller färg i glaset med bakgrundsbelysning som tillval.

“Ett nära samarbete med tillverkare och entreprenörer i glas och beslags branschengör att vi kan leverera totallösningar av olika projekt.”

KLAR Design har mångårig erfarenhet av glassystem och glaskonstruktioner samt ett stor kontaktnät samt nära relationer till både leverantörer, tillverkare och entreprenörer.

Vi erbjuder kostnadsfritt förslag på systemlösningar med beskrivnings texter och i vissa fall cad underlag på utförande. Givetvis ger vi även våra synpunkter på utförande av väsentliga delar i projekteringen som tex. måttsättning, toleranser och säkerhets marginaler.

Självklart kan vi även skicka över material och förslag till er men ett personligt besök hos er är alltid att föredra för att belysa alla aspekter.Då vi direkt ska kunna ge svar på de flesta frågorna, vilket vi tror spar både tid och eventuella bekymmer för alla i ert projekt.

Vi er om förståelse för att vissa förfrågnings underlag tar lite mer tid att få fram då vi arbetar över stora delar av världen idag för att få fram den lösning som önskas, till bästa möjliga villkor.

Vid specifika projekt kan vi vara behjälpliga med projekteringsstöd och komma med förslag på lösningar och kravspecifikation för att underlätta ert arbete framöver.

Vad vi kan bistå med;

• Arkitekt information & stöd med produkt uppdateringar.
  • Leverantörs information med fokus på teknik och användning till rätt pris.
  • Utvärdering med en behovsanalys.
  • Utveckling och framtagning av nya lösningar för specifika projekt.
  • Entreprenader där vi medverkar till en bra totalekonomisk lösning där vi även kan bistå med installationer.
  • Flera års erfarenhet i branschen för projekteringsstöd.

Tveka inte att kontakta oss för att få hjälp med ditt projekt idag!

Vi är en kanal för distribution direkt från leverantörer till entreprenörer och är en grossist inom glasbranschen.

KLAR är det självklara valet av samarbetspartner genom att vi har högt ställda krav på service, kvalitet, miljö medvetenhet och kompetens. Vilket vi ser till att hålla uppdaterat kontinuerligt genom att vi satsar på utveckling av enskilda produkter till helhetslösningar, allt för att anpassa oss efter era egna specifika behov.

KLAR kan även rekommendera lämpligt företag till aktuellt projekt tack vare ett nära samarbete med ledande arkitekter, leverantörer och entreprenörer inom glasbranschen

KLAR tillhanda håller produkter och system lösningar från kända kvalitets-varumärken i Europa med CE märkning en självklarhet.