Västtrafik

​Levande musik på Stenpiren

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2016 10:17 CET

Fredag 11 november bjuder Västtrafik på en musikalisk resa när pianisten Jon Liinason gästar Stenpiren resecentrum. Under morgon, lunch och eftermiddag kommer besökarna bjudas på barockmusik av de stora mästarna.

Jon Liinason kommer att spela musik komponerad av Bach, Scarlatti, Händel och Royer mellan kl 06.45-08.45, 12-13 och 16-18. Konserterna är gratis och alla är välkomna.

– Kollektivtrafiken skapar broar mellan tusentals människor och platser varje dag. Den förmågan har även musiken och därför vill vi koppla samman de två och ge våra kunder en trevlig upplevelse, säger Marie Fall, projektledare på Västtrafik.

För mer information:
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 395 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.