Briza maxima AB

Leve burlesken - sexualiserad objektifiering eller feministisk deltagarsport?

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 18:33 CEST

På Tangopalatset i Malmö bjuder Briza maxima AB på fredag in till en afton i burleskens tecken. Ta på dig dina finaste kläder och sätt dig i stearinljusets sken för att uppleva burlesken som den var – en flört, och ett löfte om vad som eventuellt komma skall.

Burlesquepalatset är en frizon för alla som inte passar in, eller inte vill passa in, i dagens snäva skönhetsnorm – där kvinnor som kanske är för gamla, för stora, för smala eller för platta får ta plats som de självständiga individer de är och inta scenen framför en publik som äter ur deras hand.

Vi ser att det finns ett behov av en plats där kvinnors sexualitet - oavsett ålder, utseende eller läggning - respekteras. Där de kan bemötas som aktiva sexuella subjekt med vilja och lust att välja. Där männen vågar vara de som förför, de som bjuder ut sig och bjuder in till spännande möten.

Så kom till en plats där trista och uttjänta normer läggs åt sidan - åtminstone för en kväll – och ge dig istället in i ett universum med utrymme för vågad scenkonst och syndiga upplevelser, för smakfull dekadens och en kraftfull erövring av rätten att ses, och agera, som lite friare än dagen före.

Välkommen till Burlesquepalatset, en krogshow som hämtad från förr med fokus på högklassiga liveakter, musik och dans!

Tangopalatset
Amiralsgatan 47
Fredag 5 september
Kl. 20:30-03:00

Show: 295 kr
Eftersläpp 100 kr
Köpes i dörren eller via tickster.com

Burlesquepalatset på Facebook

Mer info:
Rebecka Eriksson
rebecka@briza.se
www.briza.se

Briza maxima AB skapar utveckling genom upplevelser. Vi utför upplevelsedesign för exempelvis konferenser, kunskapsförmedling och sociala evenemang. Vi använder oss av iscensättning och fysiska upplevelser som gör att deltagaren förstår och minns med hela kroppen.

Med människan i centrum skapar vi upplevelser som utvecklar individer, organisationer och samhället. Genom att respektera människan som biologisk och kulturell varelse, designar vi alla förlopp för att bekräfta och möta deltagarnas behov.