Hägglunds Drives

• 10 000 Marathon motorer sedan 1984
• 3 000 pumpaggregat sedan 1985
• 2 200 Spider styrsystem sedan 1996

Idag torsdag uppmärksammar Hägglunds Drives fem milstolpar som vi har passerat den senaste månaden. Det gäller leveranser av våra motorer Compact CA, Compact CB, Marathon och våra pumpaggregat och styrsystem. Detta gör vi genom att bjuda samtliga anställda på tårta.
– Detta är en milstolpe i vår historia, säger Per Nordgren, VD för Hägglunds Drives.

När de anställda anlände till jobbet idag möttes de av marschaller längs vägen in till fabriken och vägskyltar som förmedlade budskapet om hur många motorer, pumpaggregat och styrsystem som levererats under åren.
Klockan 13:00-15:00 idag torsdag bjuder företaget på tårta.

Hägglunds Drives, med huvudkontor i norrländska Mellansel, Örnsköldsvik, hade 2005 en omsättning på cirka 1,2 miljarder kronor och en exportandel på 90 procent.
2006 har goda förutsättningar att bli det sjunde rekordåret i rad när det gäller orderingång, omsättning och resultat för Hägglunds. Nettoomsättningen under årets tre första kvartal överträffar motsvarande siffror förra året med drygt 39 procent. Bolaget har cirka 650 anställda och merparten jobbar i Mellansel.

– Det är mycket glädjande att vi med Mellansel som bas kan vara ledande i världen då det gäller kompletta hydrauliska drivsystem. Helt klart är att det målmedvetna arbetet med produktivitets- förbättringar samt hög kvalitet i vår fabrik är en av hörnstenarna för framgången säger Per Nordgren.

För mer information:
Per Nordgren, VD, tel 0660 870 01, mobil 070-398 16 06

- Bilder angående denna nyhet finns i första nyheten på vår webb.
- På vår webb, www.hagglunds.com finns det bilder som ni får använda vid reportage om oss.
De ligger under avsnittet Company/Image bank.