LEXICON INTERACTIVE VANN ÅRETS KOMPETENSSATSNING

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 14:13 CET

Den tredje oktober delades årets priser i Swedish Learning Awards ut på Nalen i Stockholm. Lexicon Interactive vann kategorin Årets bästa kompetenssatsning för sitt arbete tillsammans med Telenor Business School.

Tobias Sjöqvist, koncernchef och VD för Lexicon Interactive: ”Vi är självklart väldigt nöjda. Att göra skillnad, skapa mätbara effekter i en organisation genom våra insatser är det finaste pris vi kan få. Stort tack till alla delaktiga!”

Swedish Learning Awards är en organisation som syftar till att rikta strålkastarna mot de bästa utbildningarna för, med eller av företag och organisationer i Sverige. Det betyder att priset för Årets Kompetenssatsning, tilldelas Telenor och Lexicon Interactive gemensamt.

Resultatet av kompetenssatsningen är ”Nya Telenor Business School”, en utbildningsplattform som riktar sig till företagets säljkår. Kraven är höga när det gäller tillgänglighet och snabbhet i informationsflödet.

”Vi är mycket stolta över den framgång vi haft med Nya Telenor Business School”, berättar Anna Hälsing, ansvarig för online learning på Telenor Sverige AB. Resultatet har dragit som en frisk fläkt genom organisationen och utmärkande är att vi hittat en form som är attraktiv och harmoniserar med
målgruppens dagliga arbetssituation. Vi har dessutom lyckats skapa ett ”buzz” angående personliga utvecklingsmöjligheter internt.”

I Swedish Learning Awards hade Lexicon Interactive också fyra ”silverpristagare” i kategorierna

• Årets bästa e-learning:
    • Clarion Hotels & Lexicon Interactive
      Clarion Loves You – Introduktionsutbildning
    • Systembolaget & Lexicon Interactive
      Ansvarsfull försäljning
  • Årets Innovation:
    • Share Me – kunskapsdelning via mobilen
    • Anywhere – digital utbildning till nya målgrupper
      Lexicon Interactive

Vi är mycket stolta och glada över uppmärksamheten och vill tacka våra kunder för de fina samarbeten som lett fram till detta!

För ytterligare information kontakta:

Tobias Sjöqvist, Koncernchef & VD Lexicon Interactive (Learnit AB),
tel +46 734 25 85 25

Läs mer om Swedish Learning Awards här:
www.swedishlearningawards.se

Om Lexicon Interactive

Lexicon Interactive är en del av Utbildningsföretaget Lexicon och finns i Stockholm, Malmö & New York. Bolaget har mångårig erfarenhet av utveckla e-Learning i kombination med lärarledda insatser och erbjuder konsulttjänster inom strategi, idé- och konceptutveckling, produktion av e-Learning samt författarverktyget Lectora. Bolaget erbjuder också prisbelönta produkter såsom Share Me och Anywhere.

Lexicon Interctive är utnämnt till Årets Gasell 2013.

Mer information finns på www.lexicon.se/elearning